Ik kijk nu trouwens goed naar het plaatje, maar volgens mij is het niet de V2, want bij mij zit er volgens mij toch echt een andere switch onder.
Printable View
Ik kijk nu trouwens goed naar het plaatje, maar volgens mij is het niet de V2, want bij mij zit er volgens mij toch echt een andere switch onder.
Nee.
Hij zit met een ander type moer vast.
Wel de V2 dus? Want het lijkt me sterk dat die met variërende moertjes word gefabriceerd? Doet er verder ook niet toe :p Maar dan ga ik het maar wagen om er wat aan te sleutelen.. Niet dat ik twee linker handen heb, maar ben wel graag voorzichtig met dingen die ik net nieuw heb.
Ik heb 'm nu bijna een week, maar het is voor mij een beetje een tegenvaller... om 3 dingen, de switch, gigantische volume boost en de bypass is om te huilen, ik meen zelfs verschil te horen wanneer die omhoog of omlaag staat (in bypass). Hoe duur is een servicebeurt bij de legendarische D_H?
Stuur 'm een PM/email....:ok:
Ik :lovelove: de volume-boost van de WH10.
Het ding geeft, vooral op een scheurkanaal/overstuurde amp een tubescreamer-achtig effect, en wordt heerlijk fel.
Vroeger (begin jaren 90) gebruikte ik de WH10 op die manier voor metal.
Als ik dan ook nog m'n, inmiddels verkochte Ibanez Overdrive II erbij aanzette, was het helemaal feest, dat suisde als een gek, maar ik had wel lekker veel gain met m'n JMP'tje destijds. :p
Ik heb net m'n nieuwe WH-10 van z'n garantie ontdaan ;)
Stukje behuizing weggerost, 3PDT er in en volumeboost verholpen.
En wat blijkt nu: ik mis de boost ;)
Misschien boostte hij origineel net iets te veel, maar unity gain is ook weer zo saai. Zodra ik weer eens tijd heb zal ik wat verschillende waardes uit gaan proberen voor R11.
@D_H: Hartstikke bedankt voor het schema en het aanwijzen van het boost weerstandje! :rockon: Ik heb misschien binnenkort nog een (slecht) betaald klusje voor je als bedankje! ;)
@David1223: Ja, die mod instructie klopt...
Ik kan me herinneren toen ik de WH10 op m'n verjaardag kreeg van m'n allerliefste vriendin, dat ik ietwat teleurgesteld was.
Dat heb ik natuurlijk niet laten blijken....
Ik had een CryBaby verwacht nl. en kreeg er een plastic speelgoed ding voor in de plaats.
Nadat ik hem toch maar 's geprobeerd had, vond ik ook de volumeboost een groot bezwaar, maar in de loop v.d. tijd ben ik het alleen maar meer gaan waarderen, en dus na een tijdje als een soort van tubescreamer gaan gebruiken, hij stond eigenlijk in die tijd zo'n 70% v.d. tijd aan.
Het was wel lastig soms om een goede stand te vinden, vooral als je jezelf niet goed kon horen.
Ik heb m'n WH10V2 ook weer terug, true bypass, verder origineel.
Toch ben ik niet echt tevreden over de sound van de wah, hij klinkt gewoon net niet zoals de oude.
Ik kan moeilijk uitleggen wat er precies anders is, maar hij is een stuk minder fel heb ik het idee, en ook vind ik het wah effect wat minder overtuigend op de één of andere manier.
Op zich heeft ie wel ongeveer hetzelfde karakter als de oude, maar 't is het toch net niet ofzo.
Ook blijft de switch (3PDT?) op de één of andere manier soms hangen, heb het al 2 keer gehad dat de switch blijft hangen en ik geen geluid meer heb.
Ik baal er wel van. :(
Als je die oude nu eens geheel overzet in de nieuwe behuizing?
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat schijnt vrij lastig te zijn.
als we D_H mogen geloven, zou je er ook bijzonder weinig mee opschieten.
Hoe bedoel je dat?
Even dit topic doorzoeken. Dirk Hendrik heeft van zowel een originele als van een V2 een schema opgesteld en het blijkt dat alleen de weerstandjes bij de inputs en outputs net wat anders zijn, zoiets in elk geval.
Maar misschien is het wel zo dat door de TB nu pas opvalt dat de wahwah iets minder schel is dan zou moeten? Omdat je normaal in bypass diezelfde tonesuck hebt.
Onderstaande post heb ik teruggevonden, en inderdaad, D_H suggereert dat er weinig verschillen zijn, en dat die verschillen niet hoorbaar zouden zijn.
Ik ben geen technicus, maar ik hoor wel degelijk verschil tussen beide effecten, behoorlijk ten nadele van de nieuwe.
Vanmiddag heb ik zeker een half uur lang beide wah's achter elkaar aangesloten, zonder enig ander effect apparaat ertussen, en de wah's getest en vergeleken.
Nogmaals, ik baal er wel (een beetje) van.
Als je heel lang blijft A/B'en, is de kans groot dat je meer (of minder) gaat horen dan er is. Ik wil niet zeggen dat het niet klopt wat je beweert, maar 100% zeker is het ook niet.
Ik zal er morgen nog 's naar kijken, maar ik hoorde gelijk in het begin al dat er verschil was, en dat verschil bleef ik horen.
Maar dat is toch heel vaak zo dat twee van het zelfde type pedalen niet exact hetzelfde klinken?
Jawel, maar Ibanez beweerde dat het een exacte kopie zou zijn op de switch na (wat een slechte keus was volgens mij, want dat valt mij juist het meeste tegen van deze wah).
Edit: Maar ik heb het idee dat die nu een beetje in een slecht daglicht wordt gezet, maar ik vind het blijft een heerlijke wah, al wijkt die wat af van het origineel, ik vind 'm alsnog stukken beter dan de doorsnee dunlops en voxjes
Hm, hij kraakt als de ziekte :( moet ik 'm gewoon openschroeven en wat contactspray op de potmeter spuiten?
http://link.marktplaats.nl/330219289
Ik weet niet of dit een goede plaats is om dit te zetten, maar er staat een originele WH10 op MP voor 65 euro. Hij kraakt wel, maar dat zal te verhelpen zijn.
Dit filmpje geeft aardig het verschil tussen de oude en de nieuwe weer.
De nieuwe klinkt wat mij betreft lang zo mooi niet als de oude.
Dat is ook m'n eigen ervaring.
Luister vooral maar 's bij 3:52, daar hoor je het verschil best goed, de oude is veel feller.
P.S. Waarom hebben mensen altijd witte sokken aan als ze een wah testen? :dontgeti:
Ja, dat kan natuurlijk ook, smaken verschillen, ik vind het maar een flauw wah-tje (de nieuwe). :s
Wat betreft "het herstellen van de boost", neem ik aan dat je bedoelt dat je die wilt modificeren, of is ie kapot?
Ah zo. :)
Begrijp ik het goed dat jij ook een oude hebt?
Ik dacht al: heb ik wat gemist? ;)
Als het goed is krijg ik straks m'n Ross Phaser en D_H Afterimage binnen. :cheerup: :cheerup: :cheerup:
Heey allen,
Ik post niet zo vaak een beichtje hier, maar lees een hoop =]
maar nu wil ik jullie om hulp vragen, het gaat om het volgende:
Ik heb vandaag mij WH10v2 binnen gekregen, meteen uitgepakt om uit te proberen, maar ik stuiten op een probleem. Het lijkt me een aarde probleem.
Om even andere dingen uit te sluiten gaat de kabel van me gitaar de wah in, en van de wah de versterker in.
Het maakt niet uit of de wah op batterij loopt of op net stroom, maar bij het aanraken van de wah, met hand of schoen geeft de wah brommen en plopt ie.
Zodra ik m'n snaren aanraak is alles verholpen. maar laat ik ze los begint ie weer...
Ik heb de kabels getest, daar is niks mis mee. en met alleen een ander effect tussen de gitaar en de amp heb ik ook nergens last van...
Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn, of moet ik m'n wah maar weer opsturen naar thomann en een nieuwe laten komen?
Greetz Mitch
Wahwah's zijn aardig gevoelig voor aarde problemen. Zit je versterker in een goed geaard stopcontact? Is je gitaar goed geaard?
Ik durf met 99,9% te zeggen dat het daar niet aan kan liggen.
Ik heb 2 verschillende gitaren geprobeerd, waar ik veder nog nooit last mee heb gehad van brommen of iets dergelijks.
Ook de versterker zat in een goed geaard stopcontact en om het nog even voor de zekerheid te checken heb ik hem even verplaatst naar een ander [zeker goed geaard] stopcontact en daar bleef het probleem zich voor doen:(:???:
Zo, we zijn nu weer een tijdje verder en ik ben nog steeds erg blij met m'n WH-10 v2! Zo blij zelfs dat ik ook voor een paar tientjes een "defecte" v1 op de kop heb getikt!!!
Binnenkort maar een nieuw potmetertje voor bestellen want volgens mij is dat het enige wat er mis mee is...
Waren de potmeters niet juist een lastig te vinden onderdeel?