Hou die ENGL bij man ;), echt waar.
Printable View
Hou die ENGL bij man ;), echt waar.
Ik ben ook erg onder de indruk van de balls van de E530 nu ik er een andere eindtrap onder heb hangen :D. En de warme sounds (ook overdrive) die ik uit de Trio kan halen bevallen me ook. Hoewel ze niet zo strak zijn. Misschien dat Mesa toch een middenweg biedt?
Bij derde kanaal spreek je over het Lead kanaal met gain op laag, right? Waar zou je dat dan mee willen boosten? :P
Met je huidige set-up zou ik de Studio Pre Amp zeker AB'en. Er is IMHO geen keuze tussen de E530 en de Studio Pre, anders dan voorkeur en smaak. De korrel, reactie en gainstructuur is gewoon heel anders. Ik verkies die van Mesa boven die van een ENGL, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken :)
@Minoïn: bedoel je daarmee dat ik 3 voorversterkers moet gebruiken? :P
Ik moet de Studio (of Quad desnoods) gewoon eens gaan vergelijken met mijn huidige twee preamps. Ik weet hoe de Mark series klinken en weet ook dat ik dat een heerlijk geluid vind, maar heb nog nooit een Mesa 1:1 met een Engl gehoord. En de Engl-scheur heeft ook wel veel attitude.
Ik vind 3 preamps de enige juiste oplossing.
Maar zoveel sounds heb ik helemaal niet nodig. Eigenlijk heb ik maar 3 sounds nodig:
1. warm dynamisch clean (Trio Clean)
2. strakke agressieve drive (Engl Lead)
3. dikke volle lead (Trio Scream)
Nu overweeg ik om voor mijn Grand Overdrive (denk aan bv Lines in the Sand van Dream Theater) het Mean kanaal van de Trio te gebruiken, omdat die veel warmer en voller is dan de Engl.
Maar 3 preamps is zwaar overdreven en dat ga ik dus ook niet doen :).
Dan zou ik een mixer moeten hebben, en een heel aparte setup (via loops van de GCX moet dat wel kunnen). Lijkt me niet zo zinvol dat ik het echt wil doen :P.
Zijn daar geen simpele manieren voor, met mijn Fireball gaat het simpeltjes. Preamp in de fx-return, gitaar in de ingang van de preamp en de ingang van de amp zelf.
Werkt volgens mij alleen als je een parallele fxloop hebt. Zou zit die wel in de Trio, dus in feite zou het moeten kunnen. Maar dan zou ik de Engl volgens mij niet meer als standalone kunnen gebruiken. Of ik moet m in een loop stoppen waarbij ie door de fxloop van de Trio gaat, of gewoon mono. Lijkt me niet ideaal.
Ik kon na de tweede zin al niet meer volgen... Dus misschien is het inderdaad wat ingewikkeld :D
Ik heb het geprobeerd en hij krijgt een enorme volumedrop als de loop rond 50% zit (vind ik nogal vreemd. Op 0 en 100 doet ie het wel goed).
Let wel op dat jouw preamp (naar mijn 'eerlijke' mening) behoorlijk wat zwaarder klinkt dan de stock preamp.