die ministack is wel heel schattig, natuurlijk, met twee van die cabjes van 40x40 cm (aan de voorkant). :ok:
Printable View
die ministack is wel heel schattig, natuurlijk, met twee van die cabjes van 40x40 cm (aan de voorkant). :ok:
Nou, als je sowieso de Peavey 6505 gaat kopen, dan zou ik iig niet de Blackstar stack nemen. Lijkt me dan een beetje nutteloos. Als je die Blackstar voor op je kamer gaat gebruiken, dan is een combo al meer dan genoeg hoor.
Dan zou ik gewoon martkplaats o.i.d. in de gaten houden voor een mooie Peavey + Cab ofzo.
sorry ik was vergeten te zeggen dat die peavey er pas over minimaal 5 jaar zal komen. Dat ding is veel te hard voor op men kamertje :P mijn bedoeling is eigenlijk, mocht het zo zijn dat ik over bijvoorbeeld 3 jaar in een band wil beginne en de blackstar trekt het niet dan kan ik, wanneer ik een losse 4x12 e.d, cabinet heb voor de blackstar eventueel de peavey erop aansluite voor gigs enzo. Als ik de mini stack koop dan zit ik met het probleem dat ik later in 1 klap heel veel geld kwijt ben en na deze zomer zal dat allemaal wat lastiger gaan :P
Wat zoueen goede cabinet zijn voor tusse de 300-400 euro die geweldig klinkt op de blackstar maar ook goed de peavey 6505.
Ps: welke ohm uitgangen heeft de blackstar ht-5, heb nog nergens hier iets over kunnen vinden.
Alvast bedankt
Ik denk 8 en 16 ohm.
Denis
oke bedankt :)
Gaat een HT-5 over een 4x12 niet alsnog veel te hard voor in de slaapkamer?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, wordt het volume niet verdeeld over de 4 boksen i.p.v de 1 (combo) of de 2 (mini stack) boksen?
het gaat erom dat een peavey 6505 voor men huidige kamer te hard gaat, echter wanneer ik over enkele jare op mezelf ga wonen ben ik wel van plan om een peavey 6505 te kopen. nu is mijn idee om nu een blackstar HT-5H te kope en deze vervolgens aan te sluite op bijvoorbeeld een mesa boogie cabinet (4x12). Ik neem aan dat een Cabinet tog wl behoorlijk lang mee kan?
:blast:
Wat is het probleem dan? :p
Ik zou zeggen koop lekker die Blackstar en over een paar jaar die Peavey!
Kan toch gewoon? Die cabinet gaat echt niet kappot hoor!
als de ze op elkaar aangesloten kunnen wordne is er geen probleem :P maar ik wist niet zeker of de ohms wel overeen kwamen :P :sssh:;)
BTW kun je met de footswitch ook schakelen naar de effectsloop? kon er niks over vinden via google.
nee dit kan niet, het is slechts 1 knop die alleen tussen kanaal 1 en 2 schakelt.
Heb hem eindelijk ook kunnen testen (toch nog iets leuks gedaan gisteren, cfr. mijn avonturen op tram gisteren in off topic).
Ik kon direct een paar leuke klanken vinden en het viel mij op dat hij clean en overdrive ook zeer stil leuk bleef klinken. Dit is voor mij zeer belangrijk want ik woon in een appartement.
Zeker het clean kanaal kan wel reverb gebruiken.
De muziekwinkel stelde 2 reverb pedalen voor : BOSS digital Reverb en Electro Harmonix Holy Grail + maar die heb ik nog niet kunnen proberen.
Wat zou jullie voorkeur zijn.
Of koop ik beter een multi-effect ? ("Probleem" is dat ik nog maar een licht gevorderde gitarist ben en me ook niet (onbewust) wil verstoppen achter effecten om m'n fouten te verbergen. Wil het ook een beetje simpel houden.)
Denis
Is deze amp nu eigelijk ook geschikt om metal te spelen? Ik heb al enkele keren gehoord en gelezen dat hij wat b*llen mist hiervoor. Voor diegene die hem hebben, is dit echt zo?
ik vond hem genoeg ballen hebben voor metal, ik had wel een high output humbucker. Maar had de gain nooit helemaal open. Maja ik gebruik nooit zo enorm veel gain. Wordt er vaak niet mooier op op hoog volume.
Ik hou ook niet zo heel erg van veel gain. Maar ben de laatste tijd met wat metaldingetjes aan het experimenteren. Hij kan het zeker hebben als je de gain opengooit (15:00). Vond het alleen teveel moeite om steeds m'n knoppen heen en terug te stellen, dus heb er een pedaal voor gelegd. Merk dat dat pedaal wel een strakkere distortion geeft.
Ik zou inderdaad ook niet weten waarom men hem niet geschikt vind voor metal. Ik vind de Blackstar zonder pedaal, met veel gain, al erg goed geschikt voor metal. Speel het zelf niet, maar heb het natuurlijk wel geprobeerd :soinnocent:
En anders gewoon een Distortion pedaaltje, dan zit je sowieso goed.
:cheerup::punk::cheerup:
Ik heb uiteindelijk de combo gekocht samen met een electro harmonix reverb pedaal.
Ik ben er erg blij mee. Ik kon onmiddellijk een goed geluid vinden zowel clean als overdrive.
De versterker presteert ook erg goed op laag volume (handig voor in een appartement).
ik heb een vraagje voor iedereen die deze amp zoo geweldig vind.
ik ben zelf ook wel wat aan het rondkijken voor een nieuwe versterker
en ik had die ht-5 gewoon, puur vanwege het feit dat je jezelf zo ongelooflijk hard beperkt doordat daar maar 1 eq inzit voor de beide kanalen. vinden jullie dat geen minpunt dan??
wel, hij klink zeer lekker, qua sound zou ik hem echt gekocht hebben. Maar omdat er maar 1 eq op zit, die de clean en de distortion regelt, beperk ik mezelf, 1. omdat ik iemand ben die constant aan alle knoppen zit te draaien en 2. omdat clean en distortion zo een beetje het tegenovergestelde zijn qua toonregeling.
Dus die versterker klinkt goed, maar ik weet dat ik me er aan gaa storen als er maar in equalizer in zit. Want dan zal ik die amp nooit optimaal kunnen gebruiken. En als je dit forum leest is hier precies niemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Dus daarom vroeg ik dat even, of jullie dan geen probleem mee hebben dat er maar 1 eq inzit?
ik gebruik 'm met pedaaltjes. dus voor distortion en overdrive (resp. rat en boss sd1) schakel ik die in. dan is de toonregeling puur voor het cleane kanaal beschikbaar. maar ik vind het distortionkanaal van de ht5c sowiezo niet echt geweldig (wel bruikbaar, maar niet zo mijn ding), en ha inderdaad ook andere tooninstellingen nodig om er iets leuks van te maken. dus dan maar pedaaltjes... probleem opgelost!
enne... het cleane kanaal is zo geweldig dat dat het gemis van een aparte toonregeling voor het dirty-kanaal meer dan goed maakt! zowieso zijn de features van dit ampje al zo geweldig (efx-loop, direct-uit, voetschakelaar) dat je eigenlijk niet kunt verwachten dat er 2 toonregelingen opzitten, toch?
;-)
Oh oké.
Ja, als ik je verhaal zo lees, dan beperk je jezelf er inderdaad mee.
Ik niet overigens, ik gebruik negen van de tien keer drive/distortion effecten.
Maar ik kan me voorstellen, dat als je bijvoorbeeld live speelt, of je maakt thuis opnamen, dat het erg irritant is dat je maar één EQ hebt.
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, als ik eerlijk moet zijn.
Maar overal is een oplossing voor, toch? Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.
Ik heb hem nog steeds niet getest maar zit toch al volop te twijfelen ... laat ik men Marshall JCM900 combo modden of koop ik de blackstar (als hij me bevalt) en sluit 'm aan op de speakers van men Marshall ... ?
Heb sinds kort ook mijn eigen Blackstar HT-5 combo als cadeau gekregen voor mijn verjaardag :cooler: Ben pas net begonnen met spelen en vooral een newbie met bepaalde dingen. Maar had een vraag over de gain bij de overdrive. Als je de gain verder opvoerd naar max hoort de versterker dan meer ruis te geven? En hoeveel of hard mag de ruis zijn zonder dat het gaat irriteren als je op een hoog volume speelt?
hoop dat de vraag een beetje duidelijk is :confused:
Jep, dat is normaal, hoe meer gain hoe meer ruis.
Daar hebben ze wel een handig pedaaltje voor, mocht het te storend voor je zijn. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij.
http://www.feedback.nl/?b=NS2&a=36
En dat werkt echt.
Dat is verhelpen van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Veelgemaakte fout bij veel beginnende gitaristen is dat ze véél te veel gain gebruiken. De gain van mijn eigen amp staat op 3,5 (van de 10). Het is wel een amp met strakke sound en veel gain, maar toch. Ik zet de gain bij geen enkele amp hoger dan 5. En ik speel bijna alleen maar metal.
Voor metal vond ik de HT-5 persoonlijk niet zo heel erg lekker. Best lekker gevoiced, maar voor mij niet strak genoeg. Ik heb de head overwogen, maar besloten het toch maar niet te doen.
Gefeliciteerd met zo'n toffe amp!
Dat weet ik wel. Maar ruis is er altijd, ook met weinig gain. En als je in je eentje op je stille kamer zit, is dat voor sommigen gewoon storend. Ikzelf vond het ook storend, maar ik heb 'toevallig' zo'n optie op m'n BOSS ME50 zitten. Die haalt zeker niet alle ruis weg, maar wel veel. Maar ik ken er ook die er gewoon niet van houden. En met dat pedaaltje hoor je gewoon bijna niks. ;)
Ik gebruik zelf ook een gate hoor :P. Om nét dat beetje ruis weg te halen. Alleen moet je een gate héél voorzichtig gebruiken want het gaat ten koste van je zachtste tonen en je sustain.
ofwel heb ik er over gezien maar ik vind op youtube nergens een 'professionelel' opgenomen review. AN de tiny terror en VOx night train vind je genoeg reviews gemaakt door winkels, verdelers etc zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=6_VfqiPeTIU
maar niet van de blackstar ?
Absoluut geen probleem mee en voor zover ik weet niemand. Ik speel vaak met alleen de Blackstar en 2x12 V30 en krijg vooral verbaasde en daarna zeer positieve reakties. Met de interne 10" is het natuurlijk wel wat dunner, maar soit... Begrijp me goed, er is genoeg ander lekker speelgoed, maar dit werkt erg lekker.
Gr. C.