De klank komt aardig in de buurt inderdaad.
Printable View
De klank komt aardig in de buurt inderdaad.
Wat gebruikt Edge van U2 ??!!!!???
ik denk dat je beter kon vragen wat 'ie niet gebruikt.....
Tegenwoordig heeft ie meer op het podium staan dan bij Feedback in de winkel staat. Maar tijdens de jaren '80 draaide zijn rig toch vooral rond natuurlijk een vintage Vox AC30, zo'n Boss FA-1 pre-amp boxje en vooral een (paar) Korg SDD-3000 digital 19"delay. Die laatste heb ik ook gehad. Behalve de meest waanzinnige modulated delay geluiden heeft die ook nog eens een heel warm pre-amp gedeelte, met dat apparaat kom je dus écht heel dicht in de buurt van z'n geluid. Maar deze kom je maar zelden meer tegen, en ze vragen vaak veel te veel geld ervoor. Worden al heel lang niet meer gemaakt. Heb de mijne toen voor een hele mooie prijs weggedaan omdat ie gewoon, net als alle die je nog gaat tegen gaat komen, versleten was. Staan erom bekend dat na zoveel jaar gewoon alle elko's die erin zitten gaan lekken, dit vreet de printplaat aan en hij gaat steeds meer ruisen, steeds meer functie's vallen uit etc. Dit zijn ontzettend dure reparaties die de gemiddelde muziekwinkel niet voor je kan uitvoeren. The Edge gebruikt deze trouwens nog steeds in z'n rig.
damn...
ik wil echt een verbzilla!!!