Tja, dat lijkt mij ook vet, zou niet weten of dat te koop is, en om nou zelf plastic te gieten :-D
Printable View
Tja, dat lijkt mij ook vet, zou niet weten of dat te koop is, en om nou zelf plastic te gieten :-D
Dat is wel te doen, bijvoorbeeld in epoxy.
Wow geniale gitaar!
Hier een ideetje voor de kop:
Gewone LP kop met een mario-petje erophttp://img1.foto-hosting.nl/610890Mario Headstock.jpg
:hippie:
Wow, vet gedaan.
Ben benieuwd. :dance:
Door veel persoonlijke problemen had ik het afgelopen jaar niets meer gedaan aan mijn gitaar.
Tja, de fout repareren wat was ontstaan door de verkeerde lak, helaas spoot ik er toen acryl op, waardoor het weer de hele verflaag weg vrat.
Al met al heb ik de gitaar laten liggen in mijn berging, en ik zag net allemaal barsten op de bovenkant.
1 in de tekening, voor de rest allemaal op het zwart gedeelte.
De bovenkant was met alkyd gelakt en de onderkant met acryl, de acryl kant heeft nergens last van maar de alkyd kant wel.
Is dit nog te repareren of kan ik overnieuw beginnen met tekenen ?
Probleem is ook dat ik niet meer weet welke lak ik nou voor de boven en onderkant heb gebruikt, ik moest het met 2 verschillende doen, omdat er 2 verschillende soorten verf opzit :-(
in de kunstschilder wereld zet men vaak de basis op in acryl waarna men verder gaat met olie verf.
maar zoals alles met verf probeer toch met 1 soort te werken, hoop dat je de moed vind om het weer op te pakken
Niet opgeven. trial en error!
Je hebt hele goede ideeën, het zou mooi zijn mocht die gitaar er toch komen!
(hoe meer problemen tijdens, hoe meer je ervan geniet als het toch lukt ;))
Ja ik ga gewoon door, zit nu in een verbouwing dus kan er nog steeds niet goed aan werken.
Die kleine barstjes zie je alleen van heel dichtbij, het heeft wel iets maar toch ook weer niet :-S
Maar ik geef niet op, ik maak hem gewoon af.
Super, ik ben echt benieuwd hoe deze uiteindelijk eruit gaat zien.
Nou, lang geleden weer dat ik heb gereageerd, ik heb er ondertussen 2 kinderen bij, dus van werken aan de gitaar kwam er niet echt van.
Paar maanden geleden wederom weer de gitaar uit het stof gehaald, en de barstjes zaten dus in de verf en niet in de lak. Ik ben braaf verder gegaan met Alkyd lak te spuiten maar heb per ongeluk 1 keer Acryl erop gespoten...ik kon wel janken...met veel pijn en moeite die troep er weer af gehaald gitaar door mijn vrouw laten bijwerken, en vol goede moed spuit koop ik een nieuw bus lak, en met mijn domme kop niet gekeken welke het was, (ja ik schaam me, ik kocht bij de Action alkyd lak, maar opeens hebben ze er acryl ingestopt, dus hun hele verf afdeling is acryl geworden), en wederom gitaar vol gespoten en weer allemaal bubbeltjes.
Ik heb vandaag geprobeerd het eraf te krijgen maar hij is dusdanig beschadigd dat ik hem maar weer vlak ga schuren, mijn vrouw heeft beloofd een nieuwe Mario te tekenen, en dan beginnen we weer opnieuw, ooit komt ie af ;-)
Maar ik heb nog wat tips nodig, de achterkant van de gitaar is met acryl gelakt, en aangezien ik nu weer een nieuwe voorkant krijg vraag ik me af met welke verf mijn vrouw het best kan schilderen zodat ik acryl lak kan gebruiken.
Ik dacht altijd dat ze met plakkaatverf had getekend maar het was acrylverf, waar ik dus alkyd lak overheen spoot...is het beter om acrylverf te gebruiken en dan de motip acryllak eroverheen te doen ?