Overweeg een Fender uit de diamond serie. Heb zelf een 50th anniversary Tele, prachtig.
Printable View
Overweeg een Fender uit de diamond serie. Heb zelf een 50th anniversary Tele, prachtig.
Ik heb een redelijk aantal electrische gitaren, maar de American Vintage Tele `62 spant toch wel de kroon. Kost 1000+ (bijna 2000- )maar dan heb je ook wat. Klinkt echt heel goed en de afwerking is fenomenaal goed.
Een Gretsch Brian Setzer 6210 met Nitrolak staat op de verlanglijst voor volgend jaar.
je vergeet de sh5 (PAF on steroids) !! die is helemaal tegek !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiqueBurst
en ik haat ook die burstbucker dingen.. iel en scherp .. weinig ''echte'' tone
van de haar,
die kerel maakt echt dé gitaren, Leendert Haaksma(anouk) speelt er op, nou geniete!!!
zelf heb ik nu sinds een maandje een van de haar, en het is echt super!
heeft iemand al op de gibson menace gespeeld?
ik heb er eergisteren op gespeeld en hij beviel mij eigenlijk verassend goed.
hij klonk lekker, speelde lekker en zal er ook erg cool uit....
hij had serieus een beetje die slash sound.
er waren wel 2 minpunten.
hij was echt heeeeeeeel erg zwaar....ik heb nog nooit zo'n zware gitaar in mijn handen gehad.
verder waren de grover tuners echt gwoon k*t.
Ik heb een Vigier Indus gekocht. Erg mooi ding. 1900 euro. De hals trekt nooit krom omdat het een 10% carbon - 90% hout constructie is; dus geen stalen pen er doorheen. Dat zouden alle gitaren moeten hebben vind ik.
Ik speel zeer graag gitaar. Ik had een fantastische job, geneesheer, en veel werk en door puur toeval ben ik beginnen verzamelen.
Mijn allereerste elektrische gitaar was een GIBSON STUDIO LES PAUL in 1995.
Deze gitaar was om de haverklap ontstemd en ik had een paar maand eerder een vijftal gitaren getest: Gibson LP Standard & Custom, Fenders en 1 PRS.
Ik bracht mijn "Studio" naar de muziekwinkel en zag tot mijn verbazing een prachtige PRS Custom 24 Bird inlay hangen, 6 maand oud en betaalbaar. Mijn Gibson Studio (gekocht via een vriend die als douanier werkt op de luchthaven voor 400€) werd overgenomen voor 1000€ en mijn eerste top gitaar PRS (een merk dat toen vrijwel onbekend was + zeer duur).
Een junk in geldnood verkocht zijn MARTIN HD-28, en ik had 5000€ in een muziekwinkel geïnvesteerd, en werd terugbetaald in gitaren, en dan gaat het snel. Ook EBAY = pracht koopjes.
MIJN TOP 5
1) DUESENBERG 49er
2) PRS CUSTOM 24
3) GIBSON LES PAUL CUSTOM origineel 1968
4) GIBSON LES PAUL CUSTOM 1978
5) GIBSON LES PAUL SUPRÊME.
Ik kan er nog een pak toevoegen. WAAROM DUESENBERG 49er? Ik weet het niet zeker, maar deze gitaar heeft alles: art-deco stijl, niet te zwaar, en de mooiste klank die ik ooit gehoord heb. Ik verwijs altijd door naar YOUTUBE om de gitaristen een eerste indruk te geven.
Ja, ik ben het helemaal met je eens, wat betreft de Duesenberg. Prachtapparaten zijn het.
(wel een oud topic is dit...)
(Maar dat maakt Duesenberg niet minder!!!)