-
Nee, tot nu toe geen problemen mee gehad. Wel eens zitten stuntelen bij een optreden, schema gelooped tijdens zangcouplet, wil eroverheen spelen, geen geluid. Dus maar instrumentaal schema met akkoorden, bas en solo improviseren... In de pauze even kijken, blijkt de input op mic ipv instrument te staan, eigen fout dus. Altijd even checken bij soundcheck. Sowieso wel handig ivm volumes.
Gebruik het apparaat nou ook weer niet dagelijks, corrupte flashkaarten lijkt me toch meer een slijtage probleem. Maar die kun je dan iig makkelijk vervangen. Is met interne geheugen weer lastiger lijkt me.
-
Ok, heb net een Jamman aangeschaft via Ebay, met FSX3 footswitch erbij. Toch voor de Jamman gekozen vooral omdat dat je het apparaat aan de computer kan hangen en je je niet druk hoeft te maken over enig geluidsverlies en te weinig opslagcapaciteit.
-
gefeliciteerd en veel plezier er mee. Misschien leuk als je wat ervaringen met het apparaat hebt de +en en -en hier nog eens te posten,
-
Bedankt! Ik zal m'n bevindingen van het apparaat zo adequaat mogelijk proberen te beschrijven..
Apparaat is opgestuurd. Wordt dus na de Paas, helaas.
-
-
Oja! Weet je, ben er nog nauwelijks aan toegekomen om dat ding uitgebreid te testen. Maar de eerste indrukken:
- Perfect om thuis mee te rommelen. Loopjes opnemen, afspelen en vervolgens erover heen pielen.
- In bandverband tot nu toe vrij negatieve indruk:
# ter plekke opgenomen loops zijn vrijwel onmogelijk te versnellen of te vertragen, de Jamman verzint zelf een tempo en heb nog niet uit kunnen vogelen hoe die dat doet en op wat voor manier je dat aan kan passen.
# Even snel een loopje inspelen op een vooraf ingesteld tempo werkt ook niet echt handig. De Jamman werkt met time signatures. Dus hij wil dat je per sé begint op de 1ste tel. En heb je het loopje er strak op staan dan is eventueel versnellen en vertragen alsnog een crime, maar dit is een stukje routine, komt hopelijk nog wel. Misschien moet ik met andere intervallen werken, om de 2 of 4 tellen ipv op elke tel.
- Onmogelijk om loop weg te draaien. Als je het volume van de loop lager doet dan gaat ie in ene helemaal uit bij het derde streepje. Meer mensen hier last van? Anders is ie stuk. Maar gok het er op dat het een erg onhandige tekortkoming is van de Jamman.
Maar zoals al gezegd, moet me nog eens goed over dat apparaat buigen. Tot nu toe bijzonder gematigd enthousiast.
-
Ik ben eigenlijk toch alleen maar van plan om een loopstation thuis te gebruiken om wat solotjes en zo uit te vogelen, dus ik vroeg me af of bijvoorbeeld Behringer een goedkope variant heeft?
Het enige wat hij hoeft te doen is een bepaalde riff op te nemen en die constant af te spelen, hoeft allemaal niet zo moeilijk en instelbaar te zijn. Op dit moment doe ik het door gewoon mijn versterker aan de PC te hangen, een stukje opnemen in Cool Edit Pro, dan de kabel omswitchen zodat de PC naar de return van de effectsloop gaat en het zo continu af te spelen. Dus dat is eigenlijk alles wat ik ook met een loopertje wil, alleen dan is het dus veel gemakkelijker dan allemaal aan te moeten kloten met de PC.
-
Ik heb nu een rc-20 xl, leuk ding, heel eenvoudig qua gebruik, en plaats voor 11 loopjes.
wel een nadeel, het apparraat kan niet zo hoge ingangsvolumes aan blijkbaar, en om over stukken uit te soleren zouden de loops pas na de distortion mogen staan, of moet je 2 amps gebruiken, 1tje om de loop af te spelen en de andere om te soleren, met de loop voor de distortion wordt al al snel een brei.
-
@pol: ja maar dat is toch logisch? dat heeft elke looper...
en zit er geen 'gain'regelaar oid op voor het ingangsvolume?
-
jawel, er zit een gainregeling op, maar zelf met mijn gitaar erop moet die al vrij laag staan om niet te vervormen.