waar woon je, ga zelf aan de slag en als het de mist in gaat wil ik wel helpen!!
Printable View
waar woon je, ga zelf aan de slag en als het de mist in gaat wil ik wel helpen!!
ik woon vlakbij antwerpen, ik denk niet dat het dan echt alle moeite waard is om helemaal tot België te rijden :)
een zeer vriendelijk aanbod, maar ik zou het u niet willen aandoen als dan blijkt dat ik maar 1 draadje vergeten ben ofzo...
ik vermoed dat mijn laatste plannetje toch vrij correct zou moeten zijn, maar ik ben niet zeker of ik de schakelaar (voor de pickups) moet aarden zoals de pots, en of de bovenste push pull pot nu nog een extra draadje moet hebben. want die stond er bij seymour duncan's originele plannen niet op.
ik heb alles nog eens bekeken op seymour duncan, en zover ik kan zien moet nu mijn schakeling in orde zijn. de enige wijziging was dat de schakelaar nog geaard moest worden. de bovenste push pull pot is zoals op de site, met 2 open slots bovenaan, en niet geaard. ik vind dat een beetje vreemd, maar het staat zo op de site dus het zal wel juist zijn. hier is dan het plannetje, misschien wil er iemand nog commentaar op geven
http://i69.photobucket.com/albums/i4...sj/wiring4.jpg
Die pushpullpot is zelf wel geaard, wat dat is de behuizing van de potmeter die eropzit al. Wat ik eerder vertelde, slaat natuurlijk op de twee ondertse lussen van het schakelaargedeelte. Die rooie en witte draad moeten aan de aarde komen via de schakelaar. Die rooie en witte zitten op de middelste lussen. Het lijkt me dat die onderste twee lussen aan de behuizing vast moeten zodat hij de rooie en de witte draden aan de massa legt en daarmee van beide humbuckers een spoel uitschakeld.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Zoals ie nu is doet ie volgens mij helemaal niets.
je uitleg lijkt me heel logisch, maar dan vind ik het raar dat de onderste 2 lussen met elkaar verbonden zijn. mss dat het op die manier werkt?
en als ik die dan zou aarden, gewoon in 1 van de 2 onderste lussen een draadje steken dat naar de aarding gaat?
Als ze allebij met de aarde verbonden zijn, zijn ze via die aarde ook aan elkaar verbonden. Ik zou een gestript draadje door beide oogjes steken, twee kloddertjes tin op de puntjes. Draadje omknikken en tegen de behuizing solderen en klaar......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
over enkele maanden zal ik het weten :)
ik ben momenteel bezig met de enorm moeilijke lak te verwijderen, waarna ze sneeuwwit geverfd zal worden