Nee het project staat niet in de ijskast, Geronimo heeft de laatste versie verbeterd en die moet nog licht worden aangepast, maar heb weinig tijd om er even diep in te duiken, maar ik binnenkort beginnen met de bouw
Printable View
Nee het project staat niet in de ijskast, Geronimo heeft de laatste versie verbeterd en die moet nog licht worden aangepast, maar heb weinig tijd om er even diep in te duiken, maar ik binnenkort beginnen met de bouw
kun je de laatste versie van het schema eens posten aub :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Hier is ie:
http://home.casema.nl/hartm294/pics/...y-out v3.2.pdf
Er moet nog wel even naar de voeding gekeken worden, en het schakelgedeelte alsmede nog wat kleine zaken. Maar het is een tijdrovend klusje en ben van nature lui, dus daarom schiet het niet echt op. Als ik binnenkort tijd heb verander ik nog wat kleine dingen en lopen we het geheel nog even door (dus misschien kunnen jullie hier wat meekijken en bijdehand doen wat betreft fouten of stommigheden, want daar is dit forum immers voor) en dan kan ie gaan beginnen met bouwen.
Ik heb de drie kanalen gecheckt, volgens mij zitten er nog 2 kleine foutjes in, C23 en C24 zijn omgedraaid en moet er geen geisoleerde kabel gebruikt worden voor kanaal 2, van VR6 U2 pin 2?
Ik kan niet wachten om te beginnen, ik wacht nog even op een betaling en dan ga ik de onderdelen bestellen. De voeding en het schakelen moeten we nog even doornemen. Ik kan even geen nieuwe versie uploaden omdat ik de pdf niet kan aanpassen. Geronimo kan je mij een psd of eps oid sturen, dan kan ik de tekst aanpassen en de ontkoppelfilters op de juiste plek plaatsen. Ik vind trouwens echt fantastisch dat je dit allemaal doet, ik ken je niet persoonlijk en je hebt er veel tijd in gestopt want de laatste versie was aardig verbouwd, ik waardeer het zeer.
C23 en 24 maakt niet uit, ze hebben dezelfde waarde en komen van hetzelfde punt dus dan kan je ze zonder problemen verwisselen. En idd voor kanaal twee kunnen we ook beter afgeschermde kabel gebruiken.Citaat:
Volgens mij heb ik die naar je opgestuurd toch? Een Pdf? Anders gebruik je de bovenstaande link.Citaat:
En ja ik ken je totaal niet maar dat hoeft ook niet ik vind het leuk dat je je aan zoiets waagt hier. Je bent een van de weinigen, en anders dan de meesten hier die roepen dat je met wat simpelers moet beginnen help ik je graag. Ik heb hetzelfde gehad met mijn versterker en dat is uiteindelijk ook gelukt.
En ik heb hier zelf ook wat aan want ik wil zelf ook zoiets gaan bouwen dus dan is het toch handig om het voorbereidende werk samen met iemand anders te doen? Tevens is het mijn hobby maar heb ik nu de ruimte en tijd niet voor een echt project en dus blijf ik zo op afstand nog een beetje bezig.
Ja je hebt inderdaad een pdf gestuurd maar in open office ben ik de objecten kwijt, het is zeg maar 1 plaatje dus kan ik niks aanpassen. Als je het als photoshop bestand oid kan sturen, gebruik jouw versie als basis en kan ik de tekst en andere aanpasiingen doen in open office, kan eventueel ook illustrator proberen maar dat ken ik niet.
Fijn weekend,
Hugo
Ik heb de laatste dingen aangepast, behalve het schakelgedeelte. De versterker is in ieder geval goed, als je het zo bouwt moet het goed gaan.
http://home.casema.nl/hartm294/pics/...y-out v3.3.pdf
Probleem is alleen dat de substeraardpunten op de buisvoeten zo wel erg druk worden met al die draden. Maar als ik afwijk van de steraardfilosofie om het aantal draden op die buisvoeten kleiner te maken moet ik de hele zooi weer omleggen, ik kan niet zomaar wat van die groene draden bij elkaar gooien, want dat wordt het een stuk ranziger en weet ik niet zeker of het nog gaat werken. Zoals het nu zit zit het het best en ben ik er bijna 100% zeker van dat het dan goed gaat. Daarom is het zaak om buisvoeten te vinden zoals deze...
http://www.tech-systems-labs.com/TUBE%201%20FINAL.JPG
...en dan maar niet al te dikke aarddraden te gebruiken. Maar ja niet al te dun natuurlijk.
Ik vraag me ook af weet iemand dat hier misschien een software programma om makkelijk van deze layouts te maken? Illustrator schiet ook niet erg op namelijk.
Het gaat niet werken zo al die aarddraden. Ik ga het aardschema toch nog even doorlopen.
wat ga je veranderen dan, maak je er een busaarde van? of ga je de "subaardepunten" (waar de aarden van de versterkeronderdelen die bij elkaar horen bij elkaar komen, nu op buisvoet) verplaatsen van de buis af?
Het laatste inderdaad. Ik deel die substerren op die buisvoeten in tweeën en laat de ene helft op de buisvoet en de andere helft verhuist terug naar het board. Die punten voeg ik weer bij elkaar bij de filterelco's en die gaan dan naar het eindaardpunt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Lijkt mij de beste oplossing... Als ik er een busaarde van zou maken komt het er op neer dat ik weer helemaal overnieuw moet beginnen, en daar heb ik niet zo'n zin in.