LIVE van de FTB is ook erg goed, met Kid Ramos op gitaar. Het beluisteren waard.
Maar daar ging het niet om, we hadden het over overschatte gitaristen. :)
Printable View
LIVE van de FTB is ook erg goed, met Kid Ramos op gitaar. Het beluisteren waard.
Maar daar ging het niet om, we hadden het over overschatte gitaristen. :)
Toch nog heel even doordrammen. ;) Is dat het optreden waarvan je 2 clipjes op hun website kunt bekijken?
naja ik weet niet echt welke gitarist overschat is, bijv kurt cobain was technisch niet zo goed, maar heeft mooie dingen geschreven!
wat ik dan weer overschat vind is vai en malmsteen enzo.. ze kunnen goed soleren, en dat is het enige,
ze kunnen dus absoluut geen nummers schrijven!..
Altijd weer grappig zo'n topic want het laat mooi zien hoe dom de gemiddelde forummer wel niet is
Geef eens een voorbeeld ...
Als dit een mening is, zal ik er niets tegen in willen brengen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aron Maiden
Maar als je dit als feit bedoelt, moet ik toch zwaar protesteren! :stop:
Ik denk niet dat je gitaristen als Malmsteen, Vai, ... overschat kan noemen. Mensen die zo kunnen spelen zijn toch gewoon goed? Het is niet omdat je hun muziek niet goed vindt dat die mensen overschat worden. Wie is een beter gitarist, diegene die technisch zeer bedreven is of diegene die een poepsimpele solo geeft in een prachtig nummer? De eerste natuurlijk, de tweede is een beter componist in dat geval.
Ikzelf ben gitarist en speel een beetje piano. Als ik nu een wereldhit zou scoren met een nummer op piano ben ik dan een superpianist? Nee toch
Ik bekijk gitaristen altijd op technisch gebied. Om een goed gitarist te zijn moet je gewoon geoefend hebben tot je vingers bloedden.
bv. Malmsteen is een beter gitarist dan Brian May maar toch zijn Brian zijn solo's mooier.
Tsjah, dit blijft toch een kwestie van meningen he.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano
Inderdaad maar zo zou het niet moeten zijn als het om beste gitarist gaat.
Wel natuurlijk als het gaat om goede muzikanten, daar is meer dan alleen techniek voor nodig en ieder mag muziek op zijn eigen manier interpreteren.
De beste gitarist moet zowel snelheid als feeling hebben, maar hij hoeft niet DE snelste te zijn. De snelste gitarist is niet de beste he. Malmsteen beter dan Brian May? Puur op technisch vlak misschien wel ja, maar May heeft in mijn ogen weer meer feeling. Ze zijn beiden goed.