Richard, je hebt PM.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
Al
Printable View
Richard, je hebt PM.Citaat:
Al
Je haalt 'n aantal dingen door elkaar. Ik licht er enkele toe;Citaat:
- geen 1 v/d genoemde schakelopties brengt daadwerkelijk de genoemde sounds, helaas pindakaas, hoewel de 45/100 nog het dichtste in de buurt komt. De (andere) opties geven niet de genoemde sound.
- modderigheid heeft niets of nauwlijks (in dit geval wel) iets met die mv te maken maar alles met de voicing v/h circuit.
- 'n Marshall JTM45/100 Watt draaide meestal op veel hogere spanningen, andere eindbuizen en andere traFo's, etc. 'n JTM45 is weer 'n ander verhaal.
- alle genoemde versterkertype-aanduidingen bij de schakelopties vergen gewoon meer; andere eindbuizen, spanningen, versterkingsfactoren, traFo's, elko's, etc.
- LCs en het mod-schema kennende kan ik alléén maar concluderen dat de sound "wat verandert" (op zich REDELIJK positief) maar het laag qua strakheid en definitie achterblijft ivm. de meeste SuperLeads of "betere" mods
- je eerste posting alhier was behoorlijk "hoog van de toren", niet vreemd dat je dit soort reacties krijgt
- ik heb de omschrijving "multichannel high gain" niet gebruikt
- je quote uit m'n email; wees blij met die info :)
- elfjes: meeste LCs werden door huisvrouwen in A'dam gebouwd.... Jim Marshall moest het in het begin met Ken Bran doen
- geluids-smaken/eisen veranderen. 'n Originele JTM 45/100 moet je laten zoals ie is maar luister maar 'ns goed naar wat oudere opnames met die amps; vroeger kwam die "modder" er ook al uit.
- cut- en paste-mods, leuk maar meestal niet voldoende
- je geeft helemaal af op silver mica's maar in je mod-beschrijving geef je aan dat 'n silver mica beter werkt dan 'n ceramische cap, beetje raar imho. Dat je juist die cap (ongeacht het type) nodig hebt op die plek duidt wel aan dat de voicing "niet helemaal ok" is.... kan ook aan de layout v/e LC liggen
Ben benieuwd.........................
Verborgen kwaliteiten in 'n LC?
Zeker maar vergelijk het dan niet met 'n puike plexi Marshall uit de jaren 60 en dan heeft dat plexi-paneeltje weinig met de sound te maken.
Voor alle duidelijkheid:
als jij happy met de mod bent: meer dan ok maar sta er niet raar van te kijken als anderen, zeker gezien je hele verhaal en 't schoppen tegen "duur betaalde profs" daar anders naar kijken... uh luisteren.
Waarom post je het schema van je aanzienlijk meer complexe ontwerp niet?
Hoi Al!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al
:D
Tut tut tut, mag het wat minder???
Ik heb nooit beweerd dat Silver Mica kut is, het is alleen geen evangelie! ceramische caps hebben voor bepaalde audio toepassingen ook erg nuttige eigenschappen.
Een condensator over een anode weerstand is overigens erg gebruikelijk hoor.
Meestal worden deze echter niet in schema's getekend, zodat 'leken' niet begrijpen waarom zo'n schema niet werkt en absoluut kut klinkt. Waar je ze plaatst is afhankelijk van wat je ermee wilt bereiken.
Zo zijn er wel meer dingen die in schema's niet worden getekend....
En ja, ik ken ook alle verschillen wel in eindbuizen, spanningen, wel of geen buizengelijkrichter etc. etc. Dit maakt de aanpassingen niet minder... EL34 zijn prima buizen en worden sinds de JMP volop in Marshalls gebruikt.
Ik denk dat er meer opname's zijn gemaakt met Marshalls met EL34 dan met KT66's.
En als dan die oude AMP's te 'modderig' zijn, waarom bouwen dan al die GURU's 'exacte replica's' van die dingen. Voor erg veel geld. (of dit teveel of te weinig is laat ik in het midden)
En natuurlijk kun je de F/C verhoudingen van bepaalde koppelcondensatoren aanpassen om de 'modder' te doen verminderen, maar waarom? Dit is smaak, niet meer en niet minder!
Huisvrouwen maken LC's? Huisvrouwen regelden bij phillips ook de RGB verhouding van de KTV's af, Huisvrouwen soldeerden bij het vroegere Holland Signaal etc. etc. etc. What's your point?
Ik moet zeggen dat ik het wel zo'n beetje heb gehad met dit gejijbak!
Ik denk dat er genoeg is gezegd... Ik zal wat soundfiles maken en versturen met de mod dan kan ieder voor zich bepalen of het de moeite waard is.
En nee, ik ga geen schema's op internet zetten waar ik zeer lang aan gewerkt heb... Dit was een proces van lang schaven en bijwerken en totaal niet te vergelijken met deze opwaardering van een LC.
Helaas Pindakaas, zoals ik wel eens hoor zeggen........
Ben toch bang dat je hier zelf een beetje een verkeerde toon hebt gezet...Citaat:
Jeez, wat een gezeur. Als iemand gewoon wat geinige suggesties wil geven aan de knutselaars onder ons is dat toch geen probleem?! Er zijn er meer dan genoeg die zo'n oud bakkie hebben staan er er af en toe in zitten te solderen. Als ze dan wat tips krijgen waar er eventueel wat te veranderen is lijkt me dat totaal geen probleem. Doe niet zo moeilijk en val niet over elk woord!!
Ho even he, ik val nergens over, maar het topic wordt nogal agressief gestart.
Niet van "kijk eens ik heb een paar leuke mods", maar juist een hele negatieve benadering.
En dan ook nog eindigen met "waarom doe ik dit?" etc. etc.
Dan moet je niet gaan klagen over jijbakken, daar moet je dan tegen kunnen :)
Als je mensen aanvalt, moet je ook kunnen incasseren. Wie de bal kaatst enzo.
Verder no hard feelings hoor, als ik zo'n ding had gehad zou ik ze wellicht eens uitproberen :D
Gooi eens wat soundclips online idd. Met de settings(volume's, toonregeling enz). Wel benieuwd naar!
Nou ja, ik proef niet zo'n agressiviteit in de openingpost eerlijk gezegd. Maar goed, jullie weten wellicht meer (van elkaar) dan ik. Ik interpreteer die post gewoon als buitenstaander en ik kan zoiets wel waarderen. Ik vind het leuk als zulke info wordt geshared op een forum zodat degenen die wat willen proberen een zetje in de goede richting krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Als heb ik wel 1 puntje van kritiek eigenlijk: dit topic had beter in de Werkbank gepast misschien ;)
Weet ik niet Franc... Ik heb geen namen genoemd.... ook niet gezegd: iedereen en allemaal. Gewoon diegenen die dat wel doen! En geloof me dat ze bestaan.... Een kwestie van wie de schoen past dus....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
En over 1 ding zijn we het allemaal eens geworden: los van welke mod's je toepast, van een LC valt best iets leuks te maken... Dit was mijn punt!
Kijk dat vind ik een goed idee... Maar waar moet ik dat neerzetten? Ik heb geen eigen site of zo en kan hier geen bijlagen toevoegen... (help)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveItUp
Tja, junior member he, dan krijg je dat.... Ik zag dit later zelf ook, maar toen was het al te laat....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith