Okido, geen Edwards kopen dus! Dank voor deze ervaring Orph! :)
Voor het volgende projectje misschien toch maar een Stagg nemen ofzo.
Geloof dat ze Sjoerd5 inmiddels wel zover hebben dat 'ie die van hem gaat lozen. :D
Printable View
Okido, geen Edwards kopen dus! Dank voor deze ervaring Orph! :)
Voor het volgende projectje misschien toch maar een Stagg nemen ofzo.
Geloof dat ze Sjoerd5 inmiddels wel zover hebben dat 'ie die van hem gaat lozen. :D
Orf is meer van de franse slag en grote bewegingen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Wagenaar
Advertentie
Ze beweren dus solid maple top/solid mahognay back van de body & straight
mahogany nek met ebony finger board.
Hmm.. lijkt me nogal een moeilijk proces om dit om te draaien, maar met de gitaar aan spaanders zoals nu is het al helemaal uitgesloten.
Niettemin, oplichters dus. :angry:
huil.. had hem aan mij gegeven, ik heb echt geen gibson nodig als ik in me slaapkamertje de muziek bedrijf.
dit vind ik best wel apart: deze gitaren zouden volgens bronnen goed moeten zijn. bizar zeg... wel jammer dat je m aan stukjes hebt nu, al was het alleen maar muurversiering, dan had het nog een doel.
harrald
de gitaar was onrepareerbaar guys ;) en hier was de gitaar voor gekocht. en ja, ik raad mensen inderdaad edwards af. dit topic mag van mij betreft dood bloeden :)
heb je nog closeups van de resten ? (ik ben benieuwd wat er nu echt allemaal inzat)
@ tupelo
dat is een advertentie van de duurdere serie met cellulose lak(deze is 2e hands) het zou dus wel kunnen dat de houtsoorten kloppen voor die specifieke gitaar (en zo duur is mahonie en esdoorn nou ook weer niet)
ik weet niet uit welke serie die van Orpheo komt ?
precies die ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
nee ik heb 'm in het grofvuil gegooid. en uhm.. t was GEEN celluloselak. NO way. cellulose ruikt anders als het in de hens staat. Dit rook naar verbrand plastic. echt PLASTIC. alsof een koffiebeker boven een vlam hing.
en mahonie was t ook niet. de nerfstructuur was veel te grof daarvoor. esdoorn was t ook niet. t was daar enerzijds te grof voor, en anderzijds te hard. t was niet een beetje hard, maar gewoon zo hard dat mijn beitels na 3 sneden al bot waren. dat is NIET esdoorn!
ik snap ook waarom de carve niet lukte op de gitaar, en op mn proefblok wel mooi liep. op de gitaar zelf zat nog een laag kunststof. ongeveer even dik als een nagel. daarom slipte de beitel constant en zag 't er niet uit.
nog iets; de top zag er zo uit in opbouw (van midden naar rand)
esdoorn
fineerlaag
kunststof sealer(?)
kunststof laklaag
kleurlak
de fineerlaag was los gaan laten, en dat was NIET door mijn toedoen!
Haha leuke foto! Sommigen zeggen hier: "had hem aan een ervaren iemand gegeven, die had er iets van kunnen maken, had hem verkocht blablabla"Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Mag ik Orpheo hartelijk bedanken, deze foto maken is een actie die voor mij het leukste is wat je met die gitaar had kunnen doen!
is t ook :) er was niks meer mee te doen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
juicy detail; t headstock hangt nu boven mn buro :D