je bent net een locomotief :P
beetje langzaam opstarten maar dan ga je er voor :P
Printable View
je bent net een locomotief :P
beetje langzaam opstarten maar dan ga je er voor :P
heb ik het mis of wordt dat ding heel erg zwaar
ken jij dubbelnecks die dat niet zijn dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
luchtgitaar dubble necks?
Hey B-2
Dank je wel, tja langzaam opstarten,kijk het is puur voor mijzelf, en hoeft gisteren echt niet af te zijn,naast het bouwen heb ik ook nog een volledige baan etc. dus af en toe komt het bouwen er niet van, maar mijn streven is om toch de vaart er enigzins in te houden.
O ja, en natuurlijk speel ik tussendoor ook nog op de jankhoutjes.
Het zwaar zijn is inderdaad een nadeel van een dubbelneck, maar de body kan misschien nog verder voorzien worden van kamers,maar dan wil ik eerst beide halzen gelijmd ,en de mechanieken en al het andere zware spul even op de headstocks etc. geschroefd hebben, om te kijken hoe de balans is.
groetjes Charlotte :hippie:
Tsjah, te licht zou ik die body ook niet maken, je hebt natuurlijk wel twee halzen die eraan hangen, en één daarvan is een twaalfsnaar, spul wordt al snel erg kopzwaar..
je gaat dus ook wat aan de achterkant erop plakken dus? aangezien je er nu al een top op gooitCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
Hey B-2,
Zou kunnen, hangt ervan af of de extra kamers erin komen of niet, de ruimtes die er nu in zitten worden gebruikt voor pots en schakelaars, komt dus een gewone afdekplaat op .
Mocht er een extra ruimte gemaakt worden, dan komt daar een dun plaatje mahonie in te liggen, zodat je aan de achterzijde niets ziet.
groetjes Charlotte :hippie:
je ziet dat toch wel aan de nerf?
Hey luitjes :)
B-2 :nee, dat is niet te zien, de achterzijde en zijkant wordt een dekkende kleur, hierdoor kun je zo'n paneeltje , mits goed gelijmd en geschuurd, onzichtbaar in de body plaatsen.
gisteren en vandaag weer wat verder ;de 6-snarige nek heeft nu ook z'n fineerplaatjes erop zitten, en voor de mensen die voorgaande foto's te eng vonden, de rest van de top zit erop, dus het ziet er niet zo eng meer uit .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20lijmen..jpg
hierboven zie je de headstocks na het lijmen, en ruw uitgezaagd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...%20gelijmd.jpg
en hierboven zie de body met de rest van de top erop in de lijmklemmen.
groetjes Charlotte . :hippie: