ik spring een beetje laat in dit topic maar de vergelijking met een piano is goed.
Iedereen gebruik digitale galm en daar hoor je niemand over.
Een echte vleugel klinkt beter maar op een podium neemt bijna iedereen een digitale piano mee omdat het praktischer is en live beter klinkt.
Het is zelfs zo dat een (buizen)versterker simuleren stukken makkelijker is dan een piano. Veel gitaristen moeten niks van modeling hebben en dat is hun goed recht. Er worden helaas vaak argumenten gebruikt over "gevoelswaarde" en daar kun je weinig mee. De meeste gitaristen die buizen beter vinden staan keihard op het podium te blazen en daar blijft live weinig van te genieten.
Bij een gebruikstest van mijn eigen spul dan wint de line6 maar we gaan de studio in dit jaar en ik ben erg op zoek naar wat ik ga doen, een "vleugel" huren of mijn line6 podxt.
"Buizen klinkt mooi hoor maar er is toch niks beter dan "modeling". Dat voelt gewoon beter, vooral als het heeeeel hard staat. Even de chips voorverwarmen en hoppa, dan gaan die roze chips lekker knisperen en knorren van geluk."