Ik heb sinds de laatste foto een nieuwe neck erop gezet (maple/maple) en er elementenkapjes ingedaan.
Het probleem dat ik nu heb is dat mijn hoge e snaar uitvalt bij tremolo gebruik (waarschijnlijk maakt de piezo geen contact meer als ik de tremolo naar voren leun). En de A snaar is (sinds vorige week) op sommige momenten stil. Ik denk dat er een draadje los zit van de A naar het moederbord.
Wat ik anders zou doen? Ik zou een lp nemen ipv een strat denk ik :P. Dan heb je met bigsby over TOM geen last van piezo uitval bij tremolo gebruik. Maar dan moet je de lp wel mooi vinden enzo.
Ik zou de rib kabel vast zetten tussen het moederbord en de tremolo (op een of andere manier ben ik bang dat hij een keer uit het moederbord schiet). En ik zou kijken naar mogelijkheden voor een trem setter. Misschien kan het niet omdat de electronica in de weg zit.
Voor de rest kan ik niet echt iets anders bedenken. Ik bedacht laatst dat ik het beste een epiphone had kunnen kopen en een paar variax rout templates. Had toch liever een lp.
Maar ik gebruik hem best vaak. Het is leuk speelgoed en mensen kijken af en toe raar op als je ineens een sitar pakt oid (niet dat ik dat vaak doe).
Iets wat ik ook had kunnen overwegen was het plaatsen van elementenkapjes op de variax. Dat ziet er ook best tof uit vind ik. Scheelt een hoop geknutsel en geld. Het nadeel is dat je geen tremolo hebt (toch fijn om een tremolo gitaar te hebben).
Maar als ik hetzelfde weer zou willen bereiken zou ik het bijna hetzelfde doen.
Dirk