weet je zeker dat het geen rammelende baffle is ofzo?
Printable View
weet je zeker dat het geen rammelende baffle is ofzo?
Nee, dat kan haast niet. Dan zou die ook moeten rammelen met 1 speaker, en dat deed ie niet. En met 10 boutjes is rammelen vrijwel uitgesloten... Het kraken kwam ook echt uit de speaker (op 10 cm van de conus geluisterd, met gevaar voor eigen trommelvliezen :-D ), dus het lijkt toch wel echt de speaker...
ik vind het een hele vreemde situatie en het is misschien te voorbarig om meteen alles te schuiven richting speakers
ahum, ik heb hier nog een vintage 30 en 4 eminence tonkers liggen.
laat maar weten als je die es wil testen, je was toch van Hasselt, niet ?
da's niet zo ver.
Dat ligt eraan. Als ik je vraagstelling zo lees ("van Hasselt") denk ik dat het nog wel een eindje rijden is. Ik woon nl in Hasselt NL, vlakbij Zwolle. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol
Of je praat alleen Belgisch. :-D
Kunnen wel degelijk de boutjes zijn.... die moet je namelijk na de eerste paar keer flink hard gaan nog even natrekken. Daarna de boutjes 1 keer per jaar natrekken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Rammelen van boutjes klinkt echt wel anders dan wat ik hoorde. En de moertjes heb ik met kartelringetje en al behoorlijk in het hout getrokken. En zoals ik al zei, dat zou hij dan ook moeten doen zonder die vermeend kapotte speaker. Hij kraakte wel toen ik rechts aan had en links er gewoon nog in had zitten, maar niet meer toen ik rechts aan had en links eruit had gehaald.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe
Dus:
Beide speakers erin, beide speakers aan = kraak
Beide speakers erin, één speaker aan = kraak
Eén speaker erin, één speaker aan = geen kraak.
:???:
geen speakers, geen kraak?
Nee, natuurlijk niet. Geen speaker is geen volume, dus geen kraak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ik heb geen kraak als ik de beruchte speaker eruit heb. En hij kraakt alleen als ik er veel geluid uit gooi. Heel iets (wel goed waarneembaar) en heel even. Zo gauw het geluid iets zachter wordt, houdt het kraken op. En om een lege kast aan te sluiten op mijn buizenamp heeft niet veel zin, behalve wanneer ik mijn top naar de eeuwige jachtvelden wil helpen. :razz:
geen slechte soldeerverbinding oid?