das best vet dan, GAS :D
Printable View
das best vet dan, GAS :D
kwa prijs denk ik ze het beste zijn dat er voor t geld te krijgen is. mijne heb ik voor 635 euro gekocht 3 jaar geleden en het is de versterker die ik het langste nu heb. als ik dr nog eens midi in weet te krijgen, is t een blijver.
moeilijke is alleen om dr een te vinden, ze zijn al iets van 13 jaar uit productie.
harrald
mwja, das jammer ja, maar op welke mesa is de Studio Pre-amp dan gebasseerd, want die is nog goedkoper(300-400) en zie je de laatste tijd vrij veel.
geen idee eigenlijk, die staat volgens mij wat meer op zichzelf. de quad is ontworpen als een alternatief voor lui die een multiamp setup hebben en de keuze is toen op de mk2c en de mk3 gevallen.
er zijn wel mensen die de studio beter vinden klinken... maar daar kan ik niet echt iets over zeggen.
Harrald
vandaag maar wat puntjes op de i aan het zetten geweest (fotos volgen nog wel); hoeken afronden, baffle netjes schuren, nare scherpe randjes weghalen etc. ziet er in ene VEEL beter uit, die scherpe randen op de kast geven een superamateuristische indruk, dat is nu wel weg.
het is wel een KUTklus als je geen frees hebt, en ik heb het dus helemaal met een schaaf, een rasp en schuurpapier moeten doen en op gevoel. je hebt wel enige leidraad aan de laagjes van het multiplex, maar het blijft een optisch verhaal en niet elke radius is even mooi, maar het is al met al voor een amateur als ik ben niet onbevredigend, met het tolex er overheen ziet niemand het meer :-D, dus daar is het het wachten op. donderdag ook de electronica binnen, dus dan is het schroeven en inpluggen en testen.
ben wel achter 1 kloteding gekomen. ik vond het multiplex al zulke rare lagen hebben: ik had het voor berken multiplex gekocht en om BB/B kwaliteit gevraagd (moest besteld worden), en ze noemden het berkenmix, ik nog vragen of het wel berken is, zeggen ze ja. nou, mooi dus niet, het is om het laagje berken en de beste kwaliteit... nou, als de tussenlaag populieren is of sparren of weet ik veel wat, dan heb je knoesten en dat je dus nu echt wel. ik zit dus wel lichtjes te balen, stelletje nichten, maja, ik had het nooit moeten accepteren in the first place, dus pech gehad. zal altijd nog beter klinken dan mn oude kast.
het is nu wachten op bestellingen uit duitsland (tolex, handvat, voetjes) en de locale electronicazaak voor de afwerking. speakerdoek etc kan pas als het tolex er op zit (voor het passen).
@ AART of nico, hoe dik is tolex eigenlijk, dan kan ik nu eventueel al het raampje maken voor het speakerdoek en dat er op spannen, heb ik morgen wat te doen :razz:
Harrald
mm of 2/3 denk ik, maar ligt aan het stuk denk ik.
voortgang is wat minimalistisch, want ik zit nog steeds op mn materialen uit duitsland te wachten en de locale electronicaboer schiet ook al niet op, dus ik zit zwaar te balen en kan dus niets doen. heb alleen de baffles vastgeschroefd en een raampje gemaakt voor het speakerdoek. fotos zullen er voorlopig niet van komen, want ik heb het touwtje van mn camera naar de computer in enschede liggen en mn pa heeft ze meegenomen naar noorwegen, dus de fotos en eventuele clips (dat is sowieso pas over 6 weken) laten nog even op zich wachten.
Harrald
nou, ik ben de laatste dagen hard aan het klussen geweest en 1 kast is ondertussen klaar, ik moet eigelijk alleen nog iets van gaas fixxen als grillcloth, wat er nu voor zit vind ik niet zo wat.
er zit nu een V30 in en dat is wel zo anders dan de meer greenbackachtige speaker die in de andere kast zit, dat ik echt alles moet gaan afstellen en met een mesa quad is dat hell. het wordt weer balans vinden, want ik kan het wel zo afstellen dat 1 kanaal geweldig klinkt, maar dan klinkt de andere weer ruk. ik kan weer gaan draaien. de speaker is wel lekker open en breed van geluid en voor een 1*12 kastje komt er heel veel strakke bas uit en is de response op de hoge noten ook wel lekker. moet nog veel gaan prutsen er aan denk ik.
kortom, ik ben wel redelijk tevreden, helemaal tevreden komt nog wel, als ik alles goed heb afsteld.
harrald