maar wel van schuren! Die `57RI (of wat het ook was) heb je helemaal vernageld!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
Printable View
maar wel van schuren! Die `57RI (of wat het ook was) heb je helemaal vernageld!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
Schuren?
Smijten, slepen, raggen en bewerken met schroevedraaiers, zware bossen sleutels etc. Niks schuren :D
Zie eerste pagina ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RUIS
Afstelling doet me weinig eigenlijk, want ik stel nieuwe gitaren toch gelijk naar eigen smaak af. Nog geen kwartiertje werk.
zoals men ondertussen al weet ben ik ook aardig tevreden met mijn richwood (die van sash kwam standaard met zwarte slagplaat, maar gezien hij een esquire wilde maken en ik nog een slagplaat van 'm tegoed had heeft de mijne nu ook een zwarte slagplaat :D )
Ik kan nu ff geen foto's maken, maar hij ziet er gewoon uit als een normale Sunburst P-bas met maple toets.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iam
De reden dat ik hem heb aangeschaft is dat ik op zoek was naar een 'basje-voor-erbij'. Ik heb niet eens een basversterker thuis, dus ik speel heel zacht over mn oefenampje. In mijn oren klinkt ie wel lekker punchy, duidelijk aanwezig. Hij speelt ook als andere P-bassen. Niet echt heel makkelijk dus. Zoals sash al zei is de elektronica niet zo geweldig, de pots gaan een keer vervangen worden. Ik had ook wel een beetje last van fretbuzz, maar met iets dikkere snaren is dat probleem ook weer opgelost.
Als ik bassist zou zijn, zou ik deze zeker meenemen als back-up.
Over die tuners:
Ik heb het andersom gedaan, ik had eerst van die vierkante dingen, en nu ronde grover tuners. moest de gaten wat uitboren, en heb gewoon op nieuwe plaatsen gaten geschroefd. je ziet eigenlijk helemaal niks van de oude gaten, als ik speel kijk ik toch op de zijkant en een beetje van voren op de neck, dus ik zie de achterkant met de gaatjes niet. en dan nog, ik let er niet op.
Zijn die richwoods ook een beetje laag af te stellen?? op mijn vester en samick moet de actie noodgedwongen hoog omdat ik anders fretbuzz heb. dat was nogal anders dan met me ibanez, maar die klonk weer niet geweldig.
Over die tuners:
Ik heb het andersom gedaan, ik had eerst van die vierkante dingen, en nu ronde grover tuners. moest de gaten wat uitboren, en heb gewoon op nieuwe plaatsen gaten geschroefd. je ziet eigenlijk helemaal niks van de oude gaten, als ik speel kijk ik toch op de zijkant en een beetje van voren op de neck, dus ik zie de achterkant met de gaatjes niet. en dan nog, ik let er niet op.
Zijn die richwoods ook een beetje laag af te stellen?? op mijn vester en samick moet de actie noodgedwongen hoog omdat ik anders fretbuzz heb. dat was nogal anders dan met me ibanez, maar die klonk weer niet geweldig.
Nog maar eens over mechanieken. Ik heb net een uurtje ze bloez zitten spelen op mijn verse RW Vintage strat en ik moet zeggen het houdt heel redelijk stemming met een 010 setje. Als je dan moet stemmen zit er wel behoorlijk speling in. Ik heb nog een setje tuners liggen van een fender mex, is zeg maar het gesloten schaller type. Dan zou ik wel die gaten flink groter moeten maken en dan zit je eraan vast.
De ervaring leert dat het type mechaniek toch wel uitmaakt voor het geluid, die vintage mechaniekjes klinken lekker open. Schaller en vooral klem mechanieken klinken wel strakker maar ik heb het idee dat ze de boventonen ook wat afklemmen, het hoog is dan wat minder los.
Wel hard werken op zo'n stratje met 010 snaren, SRV had 013 of zo kan je nagaan :-D
Over die tuners:
jongens, ik kanhetnietlanger meer aanzien, binnen een maand heb ik een richwood :(
alleen nu, een butterscotch tele, of een CAR strat?