Ik ben niet zeker, maar ik denk dat je een gebalanceerde kabel moet hebben om je box aan te sluiten, en een gitaarkabel is ongebalanceerd.
Printable View
Ik ben niet zeker, maar ik denk dat je een gebalanceerde kabel moet hebben om je box aan te sluiten, en een gitaarkabel is ongebalanceerd.
niks gebalanceerd, een gitaarkabel is gemaakt om een hoogohmig laagvermogen signaal naar de input te brengen zonder te veel ruis toe te voegen, het is een relatief dunne draad met een kern en een omwikkeling erom heen. Het singaal uit je amp is precies andersom, laagohmig en hoogvermogen, daar moet je een dikke draad hebben en daar boeit afscherming niet zoveel omdat het niet echt gevoelig is voor ruis etc. Bij zon dunne kabel loop je meer kans op kortsluiting of dat door het vermogen de draad/isolatie gaat smelten en dan weer kortsluiting en dat sloopt je amp.
een stroomkabel is ook handig, en een stopkontakt
:razz: :razz: :razz:
Een gitaarkabel mag dunner zijn, maar is het (mits je een goede hebt) niet. Ik ken het verhaal wel maar het is niet meer dan een verhaal.
Maar natuurlijk is een speakerkabel beter. wat nuance was imho nodig.
Inderdaad. Een distortionpedaal in je fx loop, dus na je preamp, geeft niet alleen ruis van zichzelf, maar vertienvoudigd ook nog eens de ruis van de preamp. Double fun dus. :wink: Daarom alleen chorus, delay, tremolo etc. in je fx loop, geen disto's en compressors.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morroow
@ morroow: Je reageerde op "feedback". Storing is iets anders dan feedback. Een feedback is een keiharde piep, storing is ruis & brom (leuke naam voor een versterkermerk of koffie?) en radio Moskou.
Een speakerkabel heeft 2 dezelfde draden met dus ook dezelfde weerstaan voor het inkomende en uitgaande signaal. De draden in een gitaarsnoer zijn niet identiek en hebben ook niet dezelfde weerstand en zijn dus niet goed bruikbaar als speakerkabel.
nee, die kun je wel op een box aansluiten omdat daar ook een 1 watt eindtrap inzit. Het klinkt zelfs errug goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lacrymosa