Mijn Mustang is de enige gitaar die erop te pruimen is...
Combi hollowbody klinkt echt bagger, en mijn tele doet er ook geen wonderen op.
Maar de Mustang is prijs.
Printable View
Mijn Mustang is de enige gitaar die erop te pruimen is...
Combi hollowbody klinkt echt bagger, en mijn tele doet er ook geen wonderen op.
Maar de Mustang is prijs.
Mij n ervaring is dat je beter op nul kunt beginnen dan dat je een bestaande program gaat wijzigen.
Misschien helpt dat je.
Ik ben eigenlijk met alle multieffects altijd uitgegaan van een fabrieksgebakken preset. Met de oudere was het een kwestie van vooral heel veel naar onder draaien of zelfs uitschakelen (Digitech, Boss), maar het kan ook een kwestie van levels en EQ zijn.
Kan het zijn dat jij misschien iets teveel verwacht?
Oh nee hoor, mijn Mustang doet het er lekker op, dat is tenminste 1 gitaar, en dat is voldoende.
Ik heb ook amps die de ene gitaar beter lusten dan de andere.
Ik zou echt bij 0 beginnen idd, kijken hoe ie unprocessed klintk en dan mooi maken
Ja, dat ga ik sowieso doen.
Maar er zitten best aardige pre sets tussen.
Mijn 2 cents;
vergeet zeker de lowshift en mn de highshift niet. Omdat je dat ding luistert op full range speakers kan je soms met wat frequenties te maken krijgen die je eigenlijk niet herkent van je versterker. En dan klinkt het allemaal heel onnatuurlijk, omdat dat frequenties zijn die je niet kent in je gitaargeluid. Een gitaar kan daardoor met wat gain ineens 'fizzy' gaan klinken, een beetje tegen digitale oversturing aan ofzo. Kan het even niet beter omschrijven. De een gitaar heeft heeft daar vanwege het eigen frequentiegebied wat meer last van dan de ander.
Via koptelefoon en oortjes vind ik het eigenlijk altijd matig klinken. Gek eigenlijk, want als ik dan gewoon een nummer luister via de koptelefoon klinken de gitaren wel goed. Wellicht omdat het er dan wat beter in verhouding is dan wanneer je gitaar er bovenop ligt? Ik heb het eigenlijk nooit begrepen.
Zo betrapte ik me er laatst weer op dat ik mijn geluid op een opname van een bandrepetitie (via een digitale tafel) echt hele dikke prima vond, terwijl het op mijn oortjes altijd ergens wel 'té' klinkt. Te veel hoog, juist teveel hoog eruit gedraaid, of te veel delay.
Ik heb een tijdje met een uitversterkte buizenamp in ear gespeeld en daar had ik eigenlijk dezelfde ervaring.
Zeker, standaard een high pass filter van zeg 70 Hz en een low pass van ehm, tsja, dat hangt dan weer erg van de sound af. Maar je hebt dat met een modeller ECHT nodig. Meeste amp en cab modules in een modeller hebben ook low/high cut opties, maar vind het altijd prettig een lo/hi cut helemaal in t begin van de chain te doen, en dan alsnog cutten bij iedere next unit in the chain. En dan nog zie je op het eindresultaat in je DAW wat rumble in the lows en wat fizz in the highs. Dus cut ik dat daar nog een keer eruit, Sorry voor alle Engelse woorden mja
Ik heb met verschillende IEM oortjes geëxperimenteerd en heb er nooit aan kunnen wennen. Het geluid wat ik daar op hoorde verschilde zo van mijn podium geluid, dat ik regelmatig één oortje uit deed. Inmiddels gewoon weer een wedge voor m'n neus.
Voor mij werkt het prettigst: gitaar/HB-processor/input amp/line out amp/DAW/monitors. Oortjes gebruik ik niet en de headphone eigenlijk liever ook niet.
Af en toe test ik via de speaker - amp op standje 1,5 Watt - en dan klinkt het overwegend toch wel ongeveer zoals ik had bedacht. Maar nog niet in een live-setting dus.