Och ja, en dat mooi weer in NL nooit lang duurt. Zo hebben we ze allemaal wel, dacht ik.
Printable View
Kijk dan, high end voorversterker voor hifi:
https://www.hobo.nl/media/catalog/pr...ront-top_1.jpg
"Voor de uitvoer via de ‘tubes’ worden een 12AT7-buis en een 12AX7A-buis toegewezen aan zowel het linker- als aan het rechteraudiokanaal."
huppekee. het zou me verbazen als zo'n firma buizen zou gebruiken als die techniek stervende zou zijn.
:D, ruis geeft niet, brom is kloten.
Een Marshall 100W 1959 met een 4x12 G25 speaker is fantastisch mooi, maar totaal niet praktisch voor mij thuis. Gelukkig zijn er alternatieven in kleinere buizenamps, maar die klinken niet als een 100w. Opnemen met een 100w is ook lastiger, vandaar dat vroegah veel studio opnames men lagere wattage buizenamps werden gebruikt.
Nog geen attunator tegengekomen die mij hetzelfde gevoel geeft. Dan liever een plugin om s'avond laat te spelen.
Anno 2024 hebben we veel meer keuze, voor live, studio of thuis.
Conclusie buizen verdwijnen niet, er is meer keuze en iedereen is blij.Gelukkig maar :-).
Misschien ook nog wel aardig om te weten, wat is jullie leeftijd?
In hoeverre komt de “jeugd” nog in aanraking met buizenamps? Dat gaat zeker invloed hebben.
Er zijn audiofiele stopcontacten van vele honderden euro's en het netsnoer van een paar duizen had ik al genoemd.
Wat deze a-technische mensen niet begrijpen is dat het enige wat zo'n stopcontact en netsnoer doen is de 230 volt netspanning naar de voeding van het apparaat transporteren en die voeding maakt daar een aantal lagere of hogere spanningen van, maar heeft totaal geen invloed op het geluid.
Maar zij horen het verschil. Ze zitten op een zaterdagmiddag bij elkaar en zetten blokjes mdf onder de cd speler en menen het verchil te horen tussen drie en vier blokjes.
Je gelooft het niet, maar ik heb het meegemaakt.
Zo belde mijn oudste broer mij zojuist en die is ook volkomen a-technisch en heeft verwarming/airco welke een 'klopgeest' heeft. En dan vraag ik of het geluid regelmatig en ritmisch is, wat kan duiden op een mechanisch probleem, of dat het onregelmatig gepruttel is en ik probeer hem uit te leggen hoe het in principe werkt, dus net als de koelkast.
Maar hij begrijpt er geen letter van en het interesseert dat soort mensen ook helemaal niet.
O ja, en goud geleidt minder goed dan koper en zilver, dus volslagen onzin.