(Dit kostte mij trouwens 30 seconden googlen……)
Printable View
(Dit kostte mij trouwens 30 seconden googlen……)
Een schakelschema met 2 elementen had ik al gevonden, maar mijn oorspronkelijke vraag ging over een bepaalde volgorde om een 3 (drie) elementen gitaat te kunnen schakelen.
Dat heet nashville tele. Google eens nashville tele wiring bij images en verbaas je
Ok ik geef er eentje weg
https://www.axesrus.co.uk/v/vspfiles...ngDiagram1.jpg
Een Nashville heeft toch een vijfstanden schakelaar?
De eerste strats met 3way hadden geen tussenstanden alleen elke pickup solo
Precies! Heerlijk. De wind cries Mary geluid en geen spuuglelijke tussenstandjes. Het middelste element. De vent van de Crickets die het korte strootje trok en dus niet met Buddy Holly in het vliegtuig zat, heeft later bezworen dat Buddy altijd het middelste element gebruikte. Dat doe ik ook af en toe. Het brug element vind ik niet mooi klinken, maar soit, ik heb meer gitaren met 2 pups.
Ik heb genoten van dit draadje. Veel beschaafde tele’s. Pet af.
Vriendelijke groet, Gus
Die stand 2 en 4 op een strat. Je MAG ze gebruiken. Dat MOET niet. Net als een coilsplit op een humbucker. Kost nauwelijks meer om te maken dus waarom zou je het niet doen? Omdat het in 1950 niet zo bedacht is?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat Fender bij (bepaalde?) CS modellen af fabriek een 5-way switch installeren omdat dat is wat iedereen (op Duhsjaak na ;)) wil gebruiken en de 3-way swich for old time sake als casecandy in de koffer pleuren.
Je bent een volk der puristen of niet natuurlijk.