Nee hoor, gewoon een microfoon voor de kast. In beide gevallen.
Printable View
Nee hoor, gewoon een microfoon voor de kast. In beide gevallen.
Ik ben van mening dat een goed gitaargeluid op zich niet bestaat. Pas als het past in het geheel is het goed. Dus ook een verschrikkelijke overdrive kan goed zijn als je bij het geheel het als goed ervaart.
En iedereen ervaart het weer anders, dus heeft het geen zin de ander te overtuigen, toch?
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
zo is het maar net
Bepaalde geluiden van ome keef zijn imo echt wel gewoon kut. maar in de context
oooooooooooooooo keeeeeeeeeeeeeeeeeeee
btw brad
iig originele geluiden en als je ons "oude" van dagen daar mee op de kast weet te jagen
helemaal xtra cool
Turn it down !!!
Maar nu even serieus Brad, is dit jouw sound? Vind jij het clipje dat je gepost hebt zo echt lekker klinken? Dat mag van mij hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel moeilijk om me daar iets bij voor te stellen (maar goed, smaken verschillen zoals je zelf zegt).
Wat is de discussie? Twee soundjes waarbij TS de voorkeur heeft voor de eerste. We zijn het er allemaal over eens dat de opnamekwaliteit te wensen over laat en daarbij zachtjes tokkelen van akkoorden nou niet echt een goed beeld geeft. Informatie over versterker, gitaar, instellingen, mics, ruimte e.d is niet echt helder dus wat valt er verder nog te beoordelen?
Buizenoversturing klinkt te gek als wel oversturing middels pedalen. Analoog heeft daar verder niets mee te maken, buizen zijn ook analoog namelijk. Daarbij heb ik ook hier het idee dat TS op huiskamer volume speelt en dat geeft voor TS en ons dus ook geen goed beeld. TS vind zijn oversturing van zijn versterker niet fijn, koop een andere versterker of gebruik alleen het clean kanaal met pedalen. Probleem opgelost, discussie gesloten ;-)
Mijn idee over de ts is dat ie totaal geen referentiekader heeft, getuige ook weer dit topic. Als je een multi-pedaal en een blues junior op kamervolume opgenomen als voorbeeld geeft, dan heb je mijns inziens echt geen referentiekader en een hoop aannames.
Oh Oh, Brad als 'topicmaster', 50+ reacties in minder dan 24 uur ...
Hulde Brad, je overtreft ze allemaal ...
Maar, wees eerlijk, het is toch ook een schitterend topic?