Ok , dan betekend dat dat ik dat de iedere keer moet doen , is het niet veiliger om een vaste bleeder te monteren(ivm vergeten)?
Printable View
En dan zit je nog met het "gevaar" dat je de standby knop niet hebt omgezet waardoor ervoor of erna nog spanning kan staan.
Als je veilig wilt werken moet je gewoon altijd de spanningen meten voordat je erin gaat werken, ongeacht of je nu een bleeder weerstand gebruikt of niet.
Vandaag een voorraad Allen Bradley werstanden ontvangen , zodat ik deze week kan beginnen.
Welke caps kan ik het beste gebruiken als brightcap en op de treble pot , Zilver Mica?
De mid pot is nu een 22K lin , ik kan deze niet vinden als push-pull , zijn hier nog alternatieven voor?
Tips over de mods welkom.
Volgens mij voor de treble pot idd silver mica.
Voor welke weerstanden ga je die Allen Bradley's gebruiken?
Het zijn toch koolstofcomposiet-weerstanden? Ruizen wel meer dacht ik, hoeft geen probleem te zijn, maar het zijn niet persé betere weerstanden.
silver mica ? ,....da's alleen van belang bij zend/ontvangers vanwege de stabiliteit .
Voor "high-pass" over een potmetertje volstaat gewoon een keramisch low budget condensatortje ( dat wordt al sinds 't jaar kruik hiervoor gebruikt )
Deze versterkers hebben bovendien 100 X niks met HiFi te maken ,... m.a.w. : Je hoort het verschil never ! ( zelfs niet al was 't meetbaar )
Voor koppelcondensators volstaan gewoon normale polyester-condensatoren .
Alleen voor de hoogspannings-elco's loont 't om de beste kwaliteit aan te schaffen ( dat hoor en merk je namelijk altijd )
Op m'n werktafel ligt een Fender Concert II, zo'n zgn Rivera .
Deze is van een klant van me die van alles verzamelt ,....en dit was zóóóó 'n speciale ,...die was namelijk gemodificeerd met allemaal bijzondere "mods" .... :???:
Ik ga straks dat ding weer in orde maken zo die hoorde, toen ie ooit nog in de etalage stond met een garantie-kaartje aan 't handvatje ......
Dan is ie ook tevens weer gelijk gerepareerd :soinnocent: