Hmm, dat word dan toch een Invader, was op zoek naar iets heel hots met veel mid laag, en ik kan goedkoop een Warpig van iemand overnemen...
Maar veel midhoog is niet wat ik zoek.
Dank voor de korte, duidelijke uitleg :ok:
Printable View
Hmm, dat word dan toch een Invader, was op zoek naar iets heel hots met veel mid laag, en ik kan goedkoop een Warpig van iemand overnemen...
Maar veel midhoog is niet wat ik zoek.
Dank voor de korte, duidelijke uitleg :ok:
vraag de dikke ceramische magneet, verander 'm voor eenalnico 8, of verander de polepieces. hij is sowieso dikker in tone dan de JB of de distortion oid. de invader is gewoon zieklijk dik.
Vertel mij eens iets wat ik niet op 20 andere websites kan lezen:). Probleem wat ik heb is dat elke soundclip die ik kan vinden enorm veel gain heeft. Ben gewoon benieuwd hoe deze pickup de pre-amp van een single channel amp op zijn donder geeft en hij hij zich verhoud ten opzichten van meer "traditionelere" pickups voor bijvoorbeeld rock en blues. Werkt hij ook goed buiten zijn conformt zone of is het gewoon een passief alternatief voor de actieve pickups om je high gain amp strakker aan te trekken
hoe hij de preamp aan pakt? valt eigenlijk reuze mee. niet anders dan de JB of de superdistortion. je krijgt niet zozeer ziek veel gain, als wel dat ie de boel zo lekker dicht smeert en 'compressed'. snap je een beeeetje wat ik bedoel of is t gewoon vaag? :P
mbt dat laatste: hij kan maar 1 ding: brullen. niet scheuren, niet zingen, gewoon brullen. 80ies metal is echt zijn terrein.
Zou wel een leuk topic voor je blog zijn: pickups gebruiken voor genre's waar ze normaal nooit voor worden gebruikt.
Dus jij zegt dat ik met een invader niet per definitie niet meer gain uit mijn amp zal halen tov andere pickups? Dat het gaan brullen weet ik denk ik wel zeker met mijn setup, vraag is of mijn greenbacks dat overleven:D
Dat alleen maar brullen en flink compressen herken ik ook in mijn ervaring met de Dimarzio X2N, niet dat ik hem een op een vergelijk met de Invader , maar een dergelijk karakter spreekt me niet zo aan. Je leest wel verhalen dat die X2N dan weer verassend goed clean klinkt als je hem split, maar dat heb ik niet getest.
als ik jou was Orpheo, zou ik een kringspiervergroting nemen. Ik wil je een veer in de reet douwen maar die zit al vol.
Maar even serieus, erg stoer dat je dit doet. Zijn er ook plannen om je nog meer erbij te betrekken?
Ik wel wel de d-activator x heel even gehad in mijn ibanez s2170 voordat ik hem verkocht, is volegsn mij het iets tammere broertje van de x2n. Klonk clean inderdaad verrassend goed voor zo'n high output pickup.
Reden van deze vragen is dat ik op zoek ben naar een balls to the walls pickup om de pre-amp van de c-type flink op zijn flinker te geven. Geen metal distortion ofzo maar egwoon een knetter harde rock sound en ik ben niet bang om naar wat minder orthodoxe pickups te kijken voor dat soort dingen. Probleem is dat als de pickup niet goed wilt samen werken met mijn strat de c-type dat onmiddelijk op pikt.
Dan zou je een Bill Lawrence L-500 ook eens kunnen overwegen, flinke ouput maar niet alleen maar voor metal, en een stuk veelzijdiger dan een X2N naar mijn mening, ik heb een oude L-500 in mijn Ibanez Destroyer en dat is een fijne match.
Over pickups voor andere genres gebruiken gesproken, de X2N zie je ook vaak bij een electrische saz, waarom zou dat zijn?