Maar wat zal beter klinken? toch micen op direct naar de PA?
Printable View
Maar wat zal beter klinken? toch micen op direct naar de PA?
Ik gebruik uitsluitend het directe signaal. Geen podiumgeluid = fijner voor de geluidsman.
Ik speel overigens in een coverband. Ik kan me indenken dat je in een metalband wel het wapper effect wilt hebben.
Ik weet het niet. Mijn gitaar buizen eindtrap met V30 vond ik zelf geen optie (viel me erg tegen).
Ergens verwacht ik dat je inderdaad een directere sound kunt creëren door een poweramp en lineaire speakers in te zetten. Ook FRFR speakers lijken hier wel wat te kunnen doen.
Echter, ik heb dit volgens mij ook al eens eerder gehoord bij de Line6 Vetta II en was daar niet onder de indruk (hard, steriel) en de akoustische sounds klonken al helemaal nergens naar. Ik zou denk ik zelf liever een perfecte PA speaker/amp combi zoeken en middels de Axe-Fx EQ mogelijkheden een global afstelling maken. Ofwel, voor mij zal deze discussie waarschijnlijk eindigen met de vraag: welke PA set zou perfect klinken?
Wat vond je niet mooi klinken aan de V30's?
heeft iemand deze Mesa Boogie's al ooit geprobeerd in combinatie met de Axe-fx?
http://www.mesaboogie.com/Product_In...cto1x12-LG.htm
Nou, ik merk dat 2x cabinet (sim CAB in de Axe-Fx + mic en daarna een real cabinet) het voor mij niet is. Ik vind dan ook lang alle amps niet meer zo mooi klinken met dit V30 cabinet en dat komt volgens mij dat je een behoorlijke kleuring toevoegd aan je algehele signaal welke alleen goed klinkt in combinatie met bepaalde amps.
De 1x12" rectifier cabinets heb ik al gehad en dit zijn hele mooie licht oversized cabs die ideaal bij een goede stereo buizen set passen. Ik (persoonlijk) zou ze niet inzetten voor Axe-Fx maar dat had je vast al wel begrepen ;-)
Ben nog erg aan het twijfelen: 1 actieve stereo monitor (met 2 speakers) of poweramp plus twee cabinetten.
Nu komt er nog iets bij. Ik ben ook bassist en bedacht me dat ik de Axe-fx eigenlijk ook wel in kan zetten voor mijn bas. Ik zou mijn bas versterker eruit kunnen doen en dan alles met de Axe-fx gaan doen. Aangezien de bas meestal toch direct wordt doorgeprikt en de versterker uitsluitend als veredelde monitor op het podium dient.
zou de Matrix GT800FX ook voor bas goed werken? of is dan een actieve monitor weer meer geschikt?
zijn er hier meer bassisten die de Axe fx live gebruiken?
Hallo, ik speel nu op een Axe FX Ultra, output 1 op 2 Alesis m620 actieve speakers. Cab sim en Pre amp AAN. Op output 2 speel ik over een Marshall El84 20/20 en 2 BagEnds S12B.
Hoe zet ik de Cab sim en Pre amp uit op output 2 als ik tegelijkertijd over beide outputs wil spelen?
Alvast dank.
vóór het cab block het FX loop blok plaatsen, dan splits je daar het signaal af naar output 2.
(zie p. 84 van de manual)