Is de vorige eigenaar nog aangeklaagd voor fraude?
Is de vorige eigenaar nog aangeklaagd voor fraude?
Er ligt een pakketje uit de USA bij de Post.nl.. en ik kreeg daarover een brief..
Ze kunnen de waarde niet bepalen en dus geen douaneaangifte doen, nu zat de pakbon er bij en de verkoper heeft daarop aangegeven dat het om een gift gaat met een waarde van $20,- (nee, daar heb ik niet om gevraagd..)
nu kan ik de vermoorde onschuld spelen en dat dus ook invullen..
of:
de juiste waarde invullen en een printje van de rekening meesturen, ik zelf neig naar gewoon eerlijk zijn maar betekent dat niet dat de afzender in de problemen kan komen daardoor?
Ik haal even mijn oude topic omhoog omdat ik een specifieke vraag heb:
Ik sta op het punt om een Gibson Les Paul Classic Custom Ebony te kopen. Dit is een gelimiteerde gitaar uit 2008 en is nu niet echt meer in winkels te koop.
De verkoper wil hem opsturen met Express Mail International (volgens mij van FedEx) voor $135,-
Nu is het punt: als die gitaar aankomt bij de douane/etc. hoe wordt dan die prijs bepaald? Normaliter zou het waarschijnlijk de winkelprijs + verzendkosten zijn en daar dan weer 19% (of was het nu 24%?) - toch?
Maar deze gitaar is niet meer in de winkel te koop, hoe bepalen ze die prijs dan?
Het is niet via eBay maar privé, dus simpelweg via PayPal. Ik heb ook al tegen hem gezegd dat hij dat erbij moet doen, maar ik vroeg me af of daar naar gekeken wordt en in hoeverre kan dat nagecheckt worden? Want dan laat ik hem er liever een paar 100 USD ervanaf halen ...