Dat hangt van de gitarist af.
Printable View
Dat hangt van de gitarist af.
Ik quote mezelf even, want ik was er best een beetje nerveus onder. Nou, voor wie interesse heeft om op de laatste veiling van daan (www.daanauctions.com) een gitaar te kopen en dezelfde twijfels heeft die ik had: Het is echt vertrouwd, gloednieuw in de doos, picobello in orde! Ik heb er 90 euro voor betaald en aangevuld met btw en veilingkosten in totaal 124 euro. Mijn reiskosten Gorinchem/Apeldoorn reken ik dan even niet mee. Het verzenden zou ongeveer 38 euro gaan kosten en dat vond ik iets te pittig, dus ik ben hem gaan halen. Je krijgt overigens wel de gelegenheid de doos open te maken en de inhoud te controleren als je hem haalt.
http://i75.photobucket.com/albums/i2...9/DSC00186.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i2...9/DSC00187.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i2...9/DSC00189.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i2...9/DSC00190.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i2...9/DSC00191.jpg
He daar !
Te gek dat alles zo goed is verlopen . Hoeveel vlieguren heeft ie al ?
Netjes in beeld gebracht ook , btw ..
ciao , Job
edit : ik heb ook zitten kijken . Om te zien in ieder geval vind ik die blauwe Indie wel behoorlijk mooi . Ook een stuk duurder , nu al .
En zo'n spitfire nat . spreekt me wel aan . Alles op het gezicht , natuurlijk .
Ik zag op marktplaats een London City statepolice staan. Is da wat?
Dat is volgens mij een van de sample(s) modellen die hier in Nederland zijn gemaakt. Die werden vervolgens mee genomen naar China als voorbeeld voor de massa productie. Want heb laatst ook zo een model aangeboden gekregen, een London City GULF custom telecaster. Die vertelde me dat deze in Nederland waren vervaardigd. Deze had ook dat zelfde logo als deze op de kop. Deze werd me aangeboden door Harold Koenders. Voormalig inkoper en productieleider.
Ik heb trouwens laatst Harold Koenders benaderd (dit is de voormalige inkoper....productieleider van JIC). En heb hem gevraagd wat allemaal waar is/ was van de geruchten over London City gitaren m.b.t. de kwaliteit. Omdat er steeds verteld wordt dat de kwaliteit van de huidige London City gitaren minder is. En ik van plan was om er een of meerdere aan te schaffen via de veilingen van Daan. Wat ik ook uiteindelijk heb gedaan. Maarliefst 3 zelfs:P. Dus deze onderstaande reactie heeft mij niet weerhouden! En ben er ook uit eindelijk blij om. Maar wil deze wel even met jullie delen. Dus bij deze.
Ik zal jullie hier een kopie (mail) van de reactie plaatsen op mijn vraag aan hem:
Goede morgen Michel,
Ik vrees dat ik je gelijk moet geven, voor een gedeelte klopt dit alleen zijn er meer zendingen overheen gegaan. Er zijn ongeveer 5000 gitaren uit de oorspronkelijke fabriek gekomen. We moesten indertijd stoppen omdat Fender de productie capaciteit opkocht en niet toestond dat London City nog deel uitmaakte van deze productie.
Na een zoektocht heb ik een nieuwe fabrikant gevonden en ook deze eerste productie bleek van een goede kwaliteit. Ik heb persoonlijk ter plaatse alle instrumenten gecontroleerd tijdens het productie proces.
In 2009 heb ik Global/JIC Music met onvrede verlaten en is door mijn opvolgers is een andere fabrikant gezocht en gevonden met een mindere productie kwaliteit en geen controle. Deze gitaren worden na het failliet van Global Music trading/JIC via Daan verkocht. Ze zullen op zich niet slecht zijn maar in ieder geval van een mindere kwaliteit dan destijds. Klein details: deze zending is nooit betaald aan de fabrikant. Ik heb zelf nog een aantal originele exemplaren en als je deze ziet merk je direct de verschillen op.
Wens je desalniettemin veel genoegen met deze gitaren, het zullen wel de laatste zijn.
Met vriendelijke groet, Mit freundlichem Gruss, With kind regards
Harold Koenders
De afwerking is top, lakwerk is spiegelglad van body en hals. Qua intonatie is hij nagenoeg perfect (nagenoeg, dus hij zit er net naast maar dat fiks ik wel). Wat wel heftig is, is de brom. Zolang je de snaren vast hebt gaat het goed, maar als je de hals loslaat dan zit er echt een hele forse brom in. Ik ga eerst van de week de slagplaat eraf halen en kijken of er folie o.i.d. is aangebracht. Zo niet, dan breng ik eerst een shielding aan. daarna maar eens kijken hoe het met de aarding en dergelijke zit. Ik zal het juiste topic zoeken zodra ik er niet uitkom.
Dus "vlieguren" heeft hij nog niet gemaakt.........die komen vanzelf! :B
Bedankt Wollie, voor je nuttige info (misschien heb ik daarom die brom, geen nacontrole gehad wellicht?)
Dat is ook zo hoor. Verder is hij echt piekfijn in orde. Ik heb hem zojuist nog eens aan een inspectie onderworpen, maar hij is echt perfect qua afwerking. Geen scherpe of uitstekende frets, lakwerk van body en hals prima in orde, rechte hals, prima actie, goede reactie op tone en volumeknop (geleidelijk, dus geen kwestie van aan of uit) en geen noemenswaardige schakelherrie als ik de elementschakelaar gebruik. En dan heb ik het nu wel over een gitaar die recht uit de doos komt! Die brom krijg ik er wel uit hoor. Al met al voor het geld een prima gitaar. Ben er tot nu toe blij mee en hoop er nog veel plezier van hebben.
Een duidelijk verhaal (duidelijker en specifieker dan de mijne) Wollie, bedankt voor het uitpluizen en het delen van de info. Ik ben nog steeds zeer content met mijn thinline, qua klank, bespeelbaarheid en niet te vergeten, de prijs. Nog veel plezier met jouw aankopen.