-
Vandaag heb ik het Curtis Novak brugelement eruit gesloopt en voor een Seymour Duncan quarter pounder vervangen. Omdat ik nu in een punkband speel en de boel iets strakker moet klinken was dat wel nodig. Het halselement van CN heb ik laten zitten. Ik moet daar alleen nog wel even een pakje vloeitjes onder doen, omdat hij nu niet hoog genoeg kan om met de output van het brugelement te matchen. Daar zit trouwens ook al een pakje vloeitjes onder, dat had ik altijd al omdat dat element niet dicht genoeg bij de snaren kwam en te weinig output gaf. Nu zit er geen behuizing meer om het element heen en komt hij dus ook niet dichtbij genoeg en zit er dus weer een pak vloeitjes onder. Ik vind dat nou eenmaal noodzakelijk bij een Jaguar, daar moeten pakjes vloeitjes in.
Maar goed, het geluid is echt precies zoals ik wilde geworden. Minder hoog, meer mids, meer laag, meer ballen, strakker. Helemaal top voor mij. Ik vind het er ook wel dik uitzien zo.
http://i1254.photobucket.com/albums/...o/DSC_0879.jpg
-
Ik heb veertjes onder de schroeven van mijn halselement, zoals bij Strats. Werkt imo beter dan iets onder het element stoppen
-
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goed idee.
-
Ik zit er nu aan te denken of het misschien handig zou zijn om dat Curtis Novak brug element wat ik eruit gehaald heb in de neck positie te zetten. Brug pups hebben toch meer output? Dan komt ie wellicht iets makkelijker op het niveau van die quarter pounder te zitten. Of gaat dat klanksgewijs raar worden?
En die veertjes, waar haal ik die?
-
LOL
bij de brug slaan de snaren minder ver uit dan bij de hals>minder output dus, meestal wordt daarom het element met de meeste output bij de brug geplaatst
hoeveel mm zit er nu tussen snaren en pooltjes?
grz
-
Uhuh, daarom lijkt het me dus ook een goed plan die CN brugpup in de nekpositie te zetten, dat komt het outputwise meer bij de SD quarterpounder die in de brugpositie zit in de buurt.
De nek zit nu 6 mm van de lage e, en de brug 4. Die nek moet hoger, maar dat kan nu niet omdat het materiaal eronder niet mee veert. Dat is een beetje uitgehard.