he gast! ik heb hier bakken met overdrive pedalen, als je eens wil komen testen ben je van harte welkom. Fulltone 69, 70, Soulbender, Octafuzz, HBE, MXR, MiAudio, Menatone, Trex enz enz enz
Printable View
Ik kan wel keer een avondje langs komen met de MI Audio Chrunchbox ;) Ik vind hem heerlijk op mijn Marshall klinken. Ben er zeer blij mee! Wat je zegt klopt wel een beetje, een beetje ballen mist hij wel maar och, niet storend ofzo.
Hey Henri,
Ik gebruik het liefst juist geen overdrive-pedaal bij deze versterker.
Met een goede EQ ervoor kan je alle overdrive-sounds krijgen die je wilt.
Een MXR 10 band EQ (M108 ) werkt perfect, en zelf gebruik ik altijd een oude half 12" Boss 10 band EQ (RGE 10).
Door het laag eruit te halen, het mid te boosten, en het hoog er wat uit te filteren, en wat extra dB's erbij op de uitgang, en je krijgt een vet hardrock/metal geluid.
Door alles recht te zetten, en alleen wat extra dB's te geven krijg je een mooie zingende dikke blues sound, etc. etc.
Veel mogelijkheden op die manier.
Met de EQ uit stel ik de versterker af op een mooie crunch-sound die ik clean kan krijgen door de volume van m'n gitaar, en met de EQ aan heb je zo een mooie lead-sound.
Is veelzijdiger als een overdrive pedaal, die toch altijd het geluid een beetje kleuren, of iets missen in de sound.
Een goede EQ is volledig transparant, laat je sound dus volledig intakt, en je blijft de dynamiek van je versterker houden!
Suc6!!
@Robert: 'k wil die crunch box nog wel 's testen, je hoort nog van me.
@Stefan: 'k Heb ook goeie verhalen gelezen over de MXR EQ, ook maar 's checken dan.
Op zich zou ik ook het liefst de crunch uit de amp halen, en het clean is echt heel mooi als je de vol-pot v.d. gitaar daarvoor gebruikt, maar ik mis gewoon volume in dat geval.
Voor een dikke crunch klinkt de SHO-kloon eigenlijk nog het lekkerst, maar ruist nogal (zitten natuurlijk erg goedkope componenten in).
Met een tubescreamer erbij wordt het toch net wat te dun ofzo.
Nah ja, een zooitje pedalen testen kan nooit kwaad, en is bovendien altijd leuk. :)
Ik vind de CB transparant. Heb hem eerder vergeleken met een fulltone OCD en die klonk dikker, dus ook minder transparant, gebruikte amp was een gemodde london city dea. Heb hem juist gekocht omdat hij niet veel met het geluid deed, gebruik hem vaak als boost, volume hoog, gain laag. Als je ballen mist, 24v adapter helpt ook mee.
Lees dat veel mensen wat tegen het pedaal hebben, ligt er natuurlijk aan hoe je hem gebruikt en in welke setup. Gebruik hem vooral met mijn brunetti xl r-evo en die is alles behalve dun klinken dus heb dan ook geen pedaal nodig zoals de OCD die het geluid wat aandikt.
Hmm, Crunch Box transparant, da's wel een heel andere visie dan de meesten daarover hebben, en ook mijn ervaring is dat ie toch wel behoorlijk je geluid kleurt.
Ik vond 'm het best tot z'n recht komen als een "standalone-Marshall-crunch-in-een-doosje".
Als booster vond ik het 'm niet geschikt, maar heb hem nooit over de 2204 getest.
Is de barber direct drive niet wat je zoekt? Daar was je toch aardig enthousiast over!
Ja, die klonk wel goed over die superlead en/of -bass van Toaster.
Zal ik ook 's meenemen in m'n overweging.
Nadeel vind ik dat het zo'n groot pedaal is.
Hij is te koop bij v.d. Haar... geen idee wat ie moet kosten.
Ik heb 'm getest op 9 en 12v voor m'n 2204 met de gain op 5 tot 8. De CB haalde heel de lekkere ronk weg en verving die door een mid-scooped ice-picky metal sound.
De Blues Pro was dan al een hele verbetering! Behoud van laag, ronkend mid en helder hoog.