Zo beter?
http://diy-layout.com/diyl/57/render
Printable View
Zo beter?
http://diy-layout.com/diyl/57/render
Jup!
tralala
Hij doet het nu wel! :ok:
Dat hij het eerder niet deed bleek een bedradingsfout: de mantel van een signaaldraad was gesmolten en raakte de gnd aan...
Er zit nog wel een belachelijke hoeveelheid hoog in dus ik ga eerst even met C2 en R5 experimenteren... Ook denk ik dat een 12AX7 teveel gain heeft...
Ik heb van alles geprobeerd, maar nog steeds belachelijk veel hoog. Toch maar een tone pot er op zetten? Of buis zoeken met minder gain?
C3 verhogen naar 10nF: te modderig/ongedefinieerd. 6n8: hetzelfde, 4n7 terug: het beste...
C10 er uit: fizzy. Verhogen naar 2n2: fuzz. Terug: het beste
C2 verhogen naar 330n: weinig effect. Verwijderen: ditto.
Toen bedacht ik me dat ik nog een Electro-Harmonix 12AX7 had liggen: nog meer gain! :( Bijna fuzz-achtige hoeveelheid oversturing. Da's niks dus. Gain te ver terug draaien maakt het geluid dunner.
Ik ben bang dat ik een ander buisje nodig heb. De pest is alleen dat dat een flinke investering is voor misschien 10 sec testen en dan er achter komen dat het toch iets anders moet zijn.
Ik ben ff wat op aan het zoeken over tone controls, maar zelfs daar zijn er tientallen van! :???:
Iemand een tip voor een tone knop voor deze overdrive? Fredjuh?
Net een JJ ECC83S uit de preamp van m'n 2203 getrokken: beter! :ok: Gezien de tijd kan ik nu alleen nog maar op ultralaagvolume testen maar minder gain, voller, minder irritant hoog maar tone knop is nog steeds nodig...
Hey, sorry dat k een paar dagen niet online ben geweest. Een toneknop is een goede oplossing. Ook kun je m wat temmen door C1 weg te halen. Als je minder gain wilt zodat je de gainknop hoger kunt zetten kun je R14 verkleinen. Wel weer even de drain biassen op 14V.
toneknop:
10k lin pot
10k weerstand
22n cap
Tussen C13 en Level een 10k weerstandje.
Parallel aan Level de 22n en de pot in serie. (Dus tussen hot en ground.)
Alleen pin 1 en 2 gebruiken.
Wederom, succes, op naar een goed eindproduct!
Helemaal goed!
Succes!
(spannend)