Is een splawn quickrod niks voor jou orph? Ik ben hier de laatste tijd mezelf heel erg in aan het verdiepen omdat hij erg aantrekkelijk lijkt. Van aardig goede clean tot randje tot jcm800 sounds tot hotrodded marshall.
Printable View
Is een splawn quickrod niks voor jou orph? Ik ben hier de laatste tijd mezelf heel erg in aan het verdiepen omdat hij erg aantrekkelijk lijkt. Van aardig goede clean tot randje tot jcm800 sounds tot hotrodded marshall.
Ik heb ook een poos lopen gassen op zo'n Splawn (Nitro of Quickrod), maar het schijnt dat die beestjes toch ook wel aardig opengetrokken moeten worden om lekker te klinken.
Op zich lijken me het wel enorm gave amps, maar mijn GAS hiervoor is wel uitgewerkt, evenals voor een Plexi.
Het schijnt dat je de fxloop van de splawns kan gebruiken om het volume wat te temmen en hem toch lekker open te laten klinken. Weet niet precies hoe dat zit maar genoeg over te lezen op het splawn forum.
Na het topic doorgelezen te hebben zie ik weer een toekomst voor racks, :D.
Na de waslijst van Michael AE en de wensen van Orpheo zie ik ze uiteindelijk uitkomen op een stapel 19" (custom) via midi schakelbare pre amps, vanzelfsprekend naar verschillende poweramps (EL86, 6l6) doorgelust. Is het kringetje binnen 30 jaar weer rond.
Het idee is tof, maar het werkt niet.allereerst, n 19'' rack is lelijk qua looks. Verder, n amp is meer dan de som der delen. Bij n topamp is preamp en eindtrap een geheel, op elaar afgestemd. Je kan niet zomaar een preamp met n eindtrap bij elkaar flikkeren, en er van uitgaan dat t zo tof klinkt als n amp waarbij alles op elkaar is afgestemd...
Dat van 3 jcm's is een belachelijke jongensdroom. Ik heb liever 3 verschillende heads... iets in mij zegt een silver jubilee, ods en n twin of iets anders clean. Volgend jaar...dan komt t. En ook n mooie kast met greenbacks. Waarom? Omdat t kan.
ik heb de kerry king weer eens geprobeerd, kan er niet blij van worden, sorry guys. maar ik heb al een idee waar die crappy tone mee samen hangt (en niet alleen mijn spel :seriousf: ) de pickup die ik gebruik(te) in m'n maingitaar is enorm nasaal, en ik kan tweaken wat ik wil, het blijft klinken als 'nanny Fine'; nasaal en onprettig. Ik erger me er dood aan, maar m'n beste maat en vriendin horen 't niet. met andere gitaren is het een STUK beter. Kortom: nieuwe pickup! weet ook al welke 't moet worden, deze pup heeft gewoon teveel draad op de spoelen, en daardoor verliest ie dus definitie, karakter en tone. in de hals klinkt ie dan weer wel te gek.
Qua amps, alles staat in de verkoop, maar als 't niet lukt, helaas. Volgend jaar komt m'n mooie horloge dan wat later, eerst mooie amps. Ik wacht even af wat Chris te zeggen heeft, ook over de mogelijkheden, anders word 't een ceriatone OTS FM, chupacubra 100 watt en een stray cat 30. lekker divers, kan ik alle kanten mee op, binnen mijn smaak. kost nog minder dan een mesa mark 5 (en ik ga m'n mark 4 toch niet verkopen, tough luck!). waarom zou ik, als de mk5 gewoon minder klinkt dan mijn 4?