Tsja, dat roept Boss natuurlijk ook over zijn pedaaltjes en adapters :)
Ik zal eens kijken of een mailtje naar de fabrikant enigszins neutraal beantwoord wordt :)
Printable View
Hey,,
Bij het pedaaltje moet je inderdaad de bijgeleverde adapter gebruiken.
Maar dit hebben de meeste pedalen, zoals (al gezegd werd) boss en Digitech.
Grtz. From Ijselrobo 07
Als ik even snel het schema van de HT bestudeer denk ik dat hij op 16 volt wisselspanning "loopt". Komt er dan ook 2x9V wisselspanning uit je PP2?
En in het geval van ja.... is er met die 18v i.p.v. 16 volt niets mis. Dat gaat wel goed.
Weet je dat zeker?
In de Blackstar pedalen zit een omvormer. Niet in de adapter.
Haha , toch wel het belachelijkste dat ik al gehoord heb. Lees gewoon de spanning af, de jack is van al die adapters toch meestal het zelfde. De spanning zal wel DC9V zijn, bij vrijwel alle pedaaltjes. Soms zijn er idd uitzonderingen..
Ghehe, mooie taalverwarring dreigt er!
Een adapter is een omvormer. Die van Blackstar ziet er anders uit met aan weerszijden van de adapter een snoer. Eén die het pedaal ingaat en één die de wandcontactdoos ingaat. De Boss/Ibanez/universele adapters zien er anders uit, daar zit de stekker direct aan de adapter vast en loopt er alleen een kabel naar het pedaal.
Qua werking verschillen ze dat de Blackstar alleen de spanning verandert, de Boss/Ibanez/universele adapters zetten de wisselspanning ook om in gelijkspanning.
Ergo: de Blackstar kan volgens mij niet gevoed worden door een pedalpower (PP), omdat uit de PP alleen gelijkstroom komt, geen wisselstroom. Eh... Sorry: gelijkspanning en wisselspanning.