Haha, die Seasick Steve is amazing!
Hoe staan zijn 3 snaren gestemd?
Zou dat moeilijk zijn? driesnarig gitaar spelen?
Printable View
Haha, die Seasick Steve is amazing!
Hoe staan zijn 3 snaren gestemd?
Zou dat moeilijk zijn? driesnarig gitaar spelen?
Ik herkende 'm meteen als een Maya. Ik heb er zelf een SG van. Was mijn eerste electrische gitaar. Superfijne hals en (serieus) een geweldig geluid.
Alleen die body (multiplex) was niet sterk genoeg. Na een dik jaar was ie 'op' en viel er niet meer op te spelen.
Mijn SG koste nieuw destijds 399 gulden. Deze Les Paul zal niet veel duurder zijn geweest.
Keith's gitaar mist de lage E-snaar. De A-snaar draai je omlaag naar G en de hoge E-snaar draai je omlaag naar D. Dan speel je dus in een open G stemming.
Volgens de Total Guitar feature over Seasick Steve heet hij alleen de A, G en B snaar erop zitten en heeft hij die gestemd naar EDG. En als het moeilijk was dan had hij het niet gedaan :sssh: Hij speelt trouwens met een slide, dus dat scheelt al.
Max Cavelera was dacht ik 4 snaren, net als de slaggitarist van CKY.
Hier zit een boogbruggetje op, een standaard rechte brug past wel, maar dan wordt de actie op de lage en hoge e war hoger.
De zadels heb ik denk ik wel, indien je een keer in de buurt bent van Nunspeet, mag je rustig langskomen en kijken of ik een passende heb, kun je voor nop meenemen
EDIT: humbuckers lijken wel Dimarzio's alle pole pieces zijn zo te zien te verstellen met een inbusje
The Presidents of the United States of America spelen ook maar met 3 snaren op de gitaar en 2 op de bas. Kan je ook wel eens beluisteren.
Probeer eens wat van die humbuckers te weten te komen!
meestal zijn die creme dingen uit japan/korea echt niet slecht, tenzij dit, wat geert al zei, Dimarzio's zijn