Volgens mij krijgen ze order van Gibson om er bijvoorbeeld 10.000 te maken en maken ze er vervolgens gewoon 20.000 en de helft verkopen ze dan via eigen kanalen.
Printable View
ik vind het eigenlijk wel een mooi afgewerkte gitaar op de foto's te zien.misschien geen ekte gibson maar toch helemaal niet verkeerd. en als ie ook nog lekker speelt en klinkt :lp:
en als je dan ook nog eens bedenkt dat de helft van dit forum een echte en een nepgibson nog niet eens uit elkaar kan houden of zijn gibson in stukken zaagt of in de brand steekt. waar hebben we het dan nog over :lovelove:
Daarom heb ik ook voor Epiphone gekozen, dat komt voor mij als Gibson maagd het dichtste in de buurt heb ik het idee :P Die gibson komt er ooit nog wel, later, als ik groot ben...
Een Epiphone is in de verste verte geen Gibson hoor, hij lijkt er alleen esthetisch op. Qua speelbaarheid en sound verschillen ze dag en nacht hoor. Zeker de nek is heel anders.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de Epi geen goeie gitaar is in z'n eigen recht. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn Epi een hele goeie leadgitaar is, omdat 'ie zo bright en smooth is. Voor Rhythm vind ik 'm dan weer een stuk minder.
Misschien ligt het aan persoonlijke ervaring, maar ik vind zo'n Epi LP dichter bij een Telecaster dan een Les Paul aanleunen.
Ah kijk, nouja daarom zei ik al voor mij, omdat ik nog nooit een Gibson met mijn vettige vingers heb aangeraakt laat staan bespeeld ;)
De Epi van TS is echt.
Wat ik al vaker predikte en waar ik bij blijf, is dat de Koreaanse exemplaren beter zijn dan de huidige chineese.
Deadherring vergelijkt hem met een Tele?, ik weet niet wat voor een Epi Deadherring heeft, maar mijn Koreaanse Epi heeft toch echt een volle humbucker sound en het halsje lijkt toch erg veel op mijn hals van mijn Gibson.
Deze discussie laat wel zien dat de huidige chineese exemplaren te wensen overlaten en eigenlijk de vervalsingen in de hand werken.
Overigens kon ik de echtheid zien aan de inlay in het fretboard welke op de foto van TS parelmoere reflectie geven en de vorm van de headstock klopt ook.
het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.
vr.gr