Of anders eens een blues pro proberen van MI Audio? Werkt voor mij erg lekker in ieder geval!
sowieso nog gefeliciteerd met je nieuwe amp Henri!
Rock on!!
Printable View
Of anders eens een blues pro proberen van MI Audio? Werkt voor mij erg lekker in ieder geval!
sowieso nog gefeliciteerd met je nieuwe amp Henri!
Rock on!!
Ik heb dit geprobeerd toen ik mijn VHT nog had en dit werkte bij mij niet lekker.
Hij kon het volume niet echt omhoog krijgen. Je kreeg er alleen een bak compressie bij. Als distortionpedaal is de Crunch Box wel erg goed vind ik. Je moet alleen de gain laag houden idd.
Gefeliciteerd! Ben je toch eindelijk van die verschrikkelijke Marshalls af ;).
Ik heb er nog nooit over gespeeld, maar de prijs is toch mijlenver boven wat ik voor een amp over heb. Lijkt me een vette bak!
@Willem: Bedankt
Die Blues Pro is misschien ook wel wat. Maar jij haalt er wat meer een rock-sound uit dan een metal-sound heb ik het idee. Maar misschien dat ie het wel goed doet op een HOOK...
@Bernd: Het pedaal hoeft het volume ook niet te boosten, hij moet alleen kleuring geven aan een drive kanaal. Misschien is juist die compressie wel wat ik zoek, weinig gain, volume op 7 o.i.d. en met de tone nog wat spelen. Wie weet?
Hardrock gaat heel goed zonder pedalen, maar een goede metal-sound ontbreekt gewoon.
@iWish: 'k Heb nog steeds 3 Marshalls hoor, alle 3 ook zeer zeker goede bakken.
De HOOK is gewoon een (prijs)klasse apart.
Ik heb met mijn Rivera hetzelfde probleem. Net iets te rommelig in het laag. Een tubescreamer helpt wel, maar haalt teveel laag weg vind ik. Ik zit te denken om een Resonance-achtige control toe te voegen om dit te compenseren. Relatief eenvoudige mod die zonder problemen ongedaan gemaakt kan worden. En leuk om mee te experimenteren ...
Een Rat schijnt trouwens een goede booster te zijn voor dit soort dingen; het proberen waard en een stuk goedkoper dan een Box of Rock.
Heb je niet nog een equalizer liggen van Boss, of beter nog, MXR? Kan je ook heel wat mee doen om van een wat donkerdere/minder strakke sound een betere metalsound te maken. Dit eventueel in combinatie met je 808. Lekkere van een eq-pedaal is dat je volume/gain, met een uitgebreide toonregeling in 1 hebt en er dus veel mee kan doen...
Overigens denk ik dat ook een simpel super overdrive pedaaltje van Boss (zo'n gele...SD-1?) misschien ook beter werkt dan de 808.
Laat al die peNdalen zitten, hou deze HOOK voor de mooie rocksounds en koop een Rivera Knucklehead reverb voor het brute werk. Jij blij, ik blij.....nou, dan is iedereen wel blij dacht ik zo...
:)
Idd :D
Metal trek je niet uit de Hook... Het enige wat ik doe voor dingetjes als metallica is een ocd ervoor knallen, puur voor iets meer gain (plus feedback maar dat is controleerbaar)...
Verder, het is een ontzettend lekker toppie! Dat ploppen had ik ook, gelukkig nu alle upgrades erin en geen last meer!
Harm
Trouwens: die JCM 800 van je klonk toch goed op de shoot out voor metal? Gebruik je die daar toch gewoon voor?
Bij mijn london city dea met oa PPIMV gebruik ik hem altijd als boost, preamp volume hoog op de LC en dan gain niet te hoog 3-4 en volume 5-6, vind het heerlijk als transparante boost, hij kleurt niet alleen wat meer gain en strakheid.
Bij mijn Brunetti xl r-evo, clean boost, erg helder en open.
Boost kanaal ook gewoon gain boost, hij gaat dan wat meer scheuren en beuken. Lead kanaal ook nog boost, de versterker beukt dan ook wat meer. Hierbij ook het volume hoger en de gain niet zo hoog.
Hoe het zal werken met je Hook weet ik niet, ik weet alleen dat ik op zoek was naar een transparant pedaal en ik een rits pedaaltjes teste en de OCD en CB overbleven, toen ik de extremen op ging zoeken kreeg ik een bak meer modder en kleuring met de OCD dus werd het de CB.
Blues pro is ook een alternatief, maar wel minder transparant, wil er nog wel zo een bij hebben :)
En een volume boost doe je in de effects loop, die zet je niet voor de amp dat heeft geen zin.