sjieke ombouw!die naamplaatjes maken het helemaal 'high class prestige'.
Printable View
sjieke ombouw!die naamplaatjes maken het helemaal 'high class prestige'.
Dit wordt zo'n gaaf topic...
Wat een prachtige uitgevoerde blackheart is dat zeg!:cheerup:
erg deftig hoor (en dan niet in de nieuwerwetse betekenis).
Het mooiste wat ik de hier de laatste tijd heb gezien.
Prachtig.
BIG BOY weliswaar (15") maar evengoed: 4WATT-CLASS A ! geïnstalleerd 5Y3+1x6V6 (echter alle andere buizen+ combinaties mogelijk), uitgebreid mocht ook las ik, deze heeft diepe reverb en de mooiste tremolo (op de cathode pre-amp) ever: VICTORIA REGAL II
http://home.hetnet.nl/~johnverh/regal.jpg
Oooooohooo! Die vind ik zo mooi mrJay... i'm a sucker for t.v. fronted amps with 15" drivers! (sig)
Je hebt wel meer mooie amps (onder handen genomen) zie ik... prachtig ! chapeau!
Heel benieuwd hoe de D-blues zich verhoudt naast die mooie amp van je...
(ookal is dát geen laag- watt ampje)
http://www.feedback.nl/images/cache/..._ffffff_75.jpg
De Peavey DB is geen match voor deze Victoria helaas. Hij mag er dan wel enigzins op lijken qua looks, maar daar houdt het ook meteen mee op.
De DeltaBlues is een cheap gebouwd versterkertje. De VIC is PTP, gebouwd met top-parts (CTS, AllenBradley,Sprague etc.), solid pine cab (de DB écht niet), kwaliteits trafo's en een prima Weber alnico 15". Ik gebruik alleen NOS buizen in die amp en de toon is ongekend warm en dynamisch voor een nieuwgebouwde amp (waar ik normaal niet zo kapot van ben).
Pre-ampcircuit is gebaseerd op de 50's Valco versterkers. EIndversterker is CLASS A,cathodebiased en heeft 2 eindbuizen, een bifilaire OT en heel lage spanningen. Je kunt dus straffeloos bijna alle mogelijke buizen ind eze amp prikken, zowel 1 of 2 eindbuizen ( zelfs combinaties) en elke rectiifierbuis. Je kunt je met deze versterker dus vrij makkelijk aanpassen aan je gig-omstandigheden. Hij kan dus van ECHTE 4 WATTS naar zo'n 25WATTS clean gemeten, net welke buizen je erin propt.
Ook een ideale "buizentester" :-)