Waarom zo lang?
Je kunt toch ook een gewoon verlengsnoer, indien nodig, gebruiken?
Printable View
Ik zit er ook over te denken om een backplate te maken in mijn 2HE rackje met alleen een Replifex en een stroomblok met 3 adapters (1 voor de Replifex, 2 voor m'n pedalboard).
De backplate wordt in mijn geval een frontplate denk ik, omdat het stroomblok al achterin zit en er geen ruimte meer is voor een backplate.
Ik twijfel een beetje welke stekkers ik zal gaan gebruiken voor de 9V toevoer naar m'n pedalboard.
Ik kan hiervoor natuurlijk gewoon jacks of XLR voor gebruiken maar zijn er nog andere mogelijkheden?
De gewone 9 V stekkertjes lijken me niet erg geschikt.
Ik zit nog met de vraag hoe ik m'n pedalboard ga voeden. Ik dacht eraan om een stekkerdoos om te bouwen naar powercon out (grijze plug) die ik dan op mijn backplate prik. Goed idee of heeft iemand een beter plan? Ik moet er op dit moment een Behringer FCB1010 en een Dunlop Crybaby Wah mee voeden. De Wah laat ik liever op adapter dan op batterij lopen.
Ik wil later een GCP/GCX en die kan gevoed worden via MIDI. Dan komt er ook een volumepedaal bij (passief?) en dan kan de Wah misschien tóch beter op batterij. Maar vooralsnog liever via adapter.
Vandaag m'n belastingcenten binnen gekregen dus in principe kan ik gaan bestellen. Ik wil alleen eerst nog ff naar de studio om te checken of die kabel daadwerkelijk bruikbaar is (ik weet eigenlijk wel zeker van wel. Alleen misschien is de plug te groot. Hij is behoorlijk).
Dat gebeurt zaterdagavond en als de plug in orde is ga ik daarna dus bestellen. Hoewel ik vandaag nog besloten heb m'n rackadapter toch maar een IEC plug te geven en m'n gitaar ook een input op de plate te geven, gisteren om grills aan de achterkant te maken :P. Maar ik denk dat ik zondagavond toch wel de laatste hand aan alle zaken heb gelegd.
Vandaag heb ik ik bij de lokale winkel (Nederland Muziek) een Samson PB10 powerconditioner gekocht. Hij doet het prima :).
Er zaten 4 IECmale-to-IECfemale kabels bij en twee daarvan kan ik gebruiken (voor preamp en g-major). Ik twijfel nu wel een beetje of ik de kabels op maat wil knippen. Is inderdaad mooier maar is het echt nodig? De pluggen kosten 1,50 of zoiets dus dat is de moeite niet :P.
Overigens: Waarom is er geen afspraak dat alle powerinputs aan de linkerkant (of rechts voor mijn part) moeten zitten? :S. M'n preamp, poweramp en powerconditioner hebben dat, maar bij de G-Major en Rane mixer zitten ze rechts :S. Dan kun je toch geen mooie 'unikabel' maken? :S:S. Wat is hiervoor de meest praktische oplossing?
Tevens: kan iemand nog even zijn mening geven over het wel of niet afdekken van de achterkant? Ik heb nu zo'n mooie gooseneck lamp voor de achterkant maar die zie je dus niet als 'ie afgedekt is.
Haha ja dat had ik indd ook al gezegd. Ik denk dat ik het toch maar niet doe :P.
Ik twijfel nog heel erg of ik wel alle pluggen heb bedacht die ik wil hebben. Ik heb nu het volgende:
-guitar input (jack)
-powercon in (naar powerconditioner)
-powerocn out (naar een stekkerdoos. Is dat een goeie optie om mn pedalboard te voeden?)
-MIDI (XLR5aderig) in (uit heb ik nog niet nodig dus dat komt later)
-Stereo jack in (relays)
-poweramp out L (naar cabinet)
-poweramp out R (naar cabinet)
De overige 5 maak ik dicht met desbetreffende plugjes. Raden jullie nog andere dingen aan? Ik gebruik een powerconditioner, preamp, mixer, multifx en poweramp. Alles in 1 flightcase en ik wil m'n pedalboard (Behringer FCB1010 en Dunlop JH1 wah) ook vanuit hier voeden. Dus een stekkerdoos lijkt mij een leuke optie.
Heeft die Powerconditioner geen 9V output?
Zo nee, dan zou je er idd een stekkerdoos bij kunnen doen.
Dat heb ik ook gedaan en ik moet zeggen: dat is wel ideaal, gewoon 1 stekker in het stopcontact en alles gaat aan, evt. met een aan/uit schakelaar op je backplate?
De stekkerdoos heb ik met 2 schroefjes, die ik door de bodem van m'n case, in de kunststof stekkerdoos gedraaid.
Let daarbij op de lengte en de plek van die schroefjes; geen kortsluiting veroorzaken. ;)
Ik wil voor de stekkerdoos een powercon out (grijs) gebruiken. De stekker van de stekkerdoos gaat er dus af. Ziet er pro uit en werkt mijns inziens prima.
Ik heb nu een stekkerdoos met aan/uitschakelaar achterin mn rack liggen en daar zit (zat, nu heb ik mn PC) alles in. Ook de stekkerdoos met FCB en wah. De FCB zit inmiddels in de powerconditioner, maar die gaat als ik mn backplate heb dus weer in de stekkerdoos.
Ik heb besloten de achterkant toch maar open de houden ivm koeling en er bij kunnen. Volgens mij ben ik dus wel klaar. Morgenavond ga ik bestellen zodat ik mezelf nog wat speling geef (met ontdekken van nieuwe dingen :P). Mocht ik tot het laatste moment nog dingen ontdekken dan wacht ik nog af.
Het idee van aanschaf van een GCX/GCP en pedaltray is er ook, maar dat is duur dus ga ik nog mee wachten. Dat komt in m'n huidige 4HE rack. Maar het is niet echt nodig dus ik wacht er nog mee. Voorlopig wordt m'n rack dus klaar.