OK, thx. Het is dus wel mogelijk.
Lopen de jack in- en outputs dan boven of onder het printplaatje langs?
Printable View
OK, thx. Het is dus wel mogelijk.
Lopen de jack in- en outputs dan boven of onder het printplaatje langs?
Ik heb ze bovenlangs lopen. Ik heb de PCB in de breedte (gaat net) en dan zo ver mogelijk riching de potmeters liggen. Zo houd ik net een paar milimeter die de input over de PCB ligt.
En nog over de layout:
1______2
___3____
4______5
met 1,2 en3 potmeters, 4 de sym/asym switch en 5 het ledje
1&2
15mm van de zijkant, 12mm van de bovenkant af
3
midden, 25mm van de bovenkant
4&5
15mm van zijkant, 33mm van bovenkant
De footswitch heb ik op 14mm van de onderkant
Kijk, daar hebben we wat aan!
Bedankt!
Geen probleem!
Ik zit alleen zelf nog met het probleem zoals op de vorige pagina beschreven. Ik zal morgen wat foto's maken.
Hoe groot is de kans dat het de chip is? Ik wilde namelijk op Newtone een multimeter bestellen, en dan bestel ik gelijk een nieuwe chip mee.
is opzich niet zo aan de orde...
euhm hoe zal ik dat eens uitleggen. Printje is ongeveer net zo groot als de helft van de behuizing. Aan de onderzijde heb je dus de switch, in het midden de in- outputs plus het ledje. Aan de bovenkant de potmeters. Omdat de potmeters niet zo groot zijn en niet zo diep. Kun je daar het printje opleggen en dan nog steeds de onderkant eropschroeven. Ik heb de elco's en de caps tussen de potmeters gemanoevreerd. Ik heb hem in plastic folie gewikkeld anders heb je wel een short circuit. het ziet eruit als een rommeltje er binnen in. Maar zolang apparaat maar werkt.
vraagje met betrekking tot mijn der screamer!
Ik heb hem ook gebouwd en op dit moment werkt hij nog niet; ik moet nog even troubleshooten.. In ieder geval doet de bypass het, het ledje werkt wanneer ik het 'effect' aanzet en de volume/toon/drive knoppen werken (hoorbaar aan het volume/toon van de hiss die ik hoor).. alleen hoor ik dus geen enkel effect.
anyway; ik zag meerdere fotos van de screamer; en overal lijkt de 10uf elko relatief klein, terwijl hij bij mij 2cm hoog is.. en voor 450 volt.. dit lijkt me niet juist? he ik de verkeerde onderdelen ontvangen?
Het kan geen kwaad, om een condensator of elko met een hogere dan noodzakelijke werkspanning te gebruiken.
Maar een 450 V- type gebruiken, waar je met gemak een 16 V- geval kan toepassen, is nogal buitenproportioneel, idd vooral kwa afmetingen.
De 10uF/16V- elko's, die ik heb liggen, meten 5,5 mm hoog bij 4,2 mm doorsnede...
in ieder geval komt er nu geluid uit mn screamer; na hem 1x te hebben doorgesoldeerd.. Het is helaas wat laat, dus morgen kijken of hij werkt, zoals hij 'zou' moeten werken!
En bedankt voro de reactie; zoals verwacht is die 450 volt veeeel te veel, toch zat hij in mn 'the screamer' setje. In ieder geval even een nieuwe elko bestellen, want deze past zo niet in mijn behuizing ;)