-
Heb vanmiddag een hele poos lopen prutsen en uitproberen met mijn edirol ua25 (2 Inputs dus). Ik heb geprobeerd de twee mics die ik erop aansluit gescheiden van elkaar op te nemen, ieder op elk spoor. Dat is gelukt, naar behoren zelfs, maar ik krijg steeds de ene microfoon over links te horen, en de ander over rechts. Dit terwijl ik ze toch echt op stereo heb staan!
Iemand een idee?
Btw: hoe post ik screenshots, dan laat ik het even zien.
-
Wat bedoel je met stereo, dat je de mics naar het midden pant? FF kijken of je naar de goeie uitgang stuurt, je moet het signaal op L en R zien te krijgen.
-
Dus het ene spoor op links (en ene mic), de ander op rechts?
Hoe kun je afbeeldingen meesturen in je post, dan stuur ik je even wat ik bedoel.
-
ik begrijp niet echt wat je bedoelt, thoom42, maar een mic is mono, 2 mics maakt 2x mono. als je ze samen in een stereospoor zet krijg je er idd een links en een rechts. als je ze allebei op een monospoor opneemt gaan ze allebei door het midden. nogmaals, ik weet niet of je hier iets aan hebt aangezien ik het probleem niet helemaal begrijp, maar wie weet.
-
Nee, ik heb hier niet echt wat aan, maar snap dat een mic mono is, en dat twee mics in een spoor een stereospoor maakt. Maar ik wil weten hoe ik ik afbeeldingen post, zodat ik het kan verduidelijken!
-
importeer je stereospoor als 2 mono sporen en je kunt ze elk pannen waar je wilt. :satisfie:
-
Dit forum heeft 100.000 berichten, het zou waanzinnig groot zijn als hier ook nog behalve tekst - afbeeldingen in zouden staan. Je kunt geen afbeeldingen posten, als je een afbeelding wilt laten zien moet deze op internet geplaatst worden. Dat kan via een foto site of via FTP als je een gevorderde internet gebruiker bent.
Antwoord op je probleem, tijdens het opnemen is er geen stereo. Je neemt op 2 sporen en deze worden links rechts weergegeven. Zo werkt dat eenmaal. In sommige software die bij je geluidskaart hoort kan je aangeven dat een opname spoor NIET links rechts gepanned wordt weergeven. Mijn terratec geluidskaart en mijn ESI geluidskaart kon dat wel. Mijn soundblaster kaart kan dat niet.
Je kunt ook de uitgangen van je geluidskaart op een klein mengtafeltje pluggen en deze mono afstellen. Dat wordt ook wel eens gedaan.