Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?
Printable View
Jij blijft bezig he :) Welke bogners wil je hebben? de cubes?
Weer een zwevende post, dit keer van future2future.
Een berichtje erbij dus om hem zichtbaar te maken.
Bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
Geen idee. De 1x12s, 2x12 of 4x12 :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door future2future
Om maar eens te proberen. maar eerst de BagEnds verkopen. Ik vind het hele fijne speakers maar ik denk dat ik toch een iets ander karakter zoek. Het zijn wel de beste speakers die ik ooit heb gehad. ik vind ze zelfs beter dan de 1x12 Mesa EVM cabs die ik heb gehad maar op de een of andere manier is in het laatste jaar mn smaak enorm veranderd. Vroeger speelde ik altijd op Boogie's en dat is over.
Ja echt vaagCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
Bogner is wat minder ‘bassig’ en heeft wat meer een eigen karakter. De Bagends zijn daarentegen erg transparant. Het bassige karakter van de Bagend is overigens prima te compenseren met de deep regelaar op de VHT. Dat de Bagend erg transparant zijn, is mijns inziens een grote pre omdat de VHT/CAE combinatie eigenlijk geen kleuring meer nodig heeft.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiszi
Beide cabs staan wat mij betreft sowieso beide bovenaan in de best verkrijgbare 12” cabs ooit. Overigens denk ik zelf dat 12” Bagends omruilen voor 12” Bogners of andersom weinig meerwaarde zal bieden.
Hee Chiel,
Bedankt voor je reactie! klinkt idd bekend wat je zegt. Ik nog geen idee wat er uiteindelijk gaat komen. Ik ben maar wat aan het experimenteren wat er fijn klinkt bij deze combinatie...
Gisteren mn eerste optreden ermee gedaan en ik ben helemaal weggeblazen. wauw! wat een ontzettend lekkere sound! clean is fenomenaal op deze amp maar ook de overdrives! fantastisch! de preamp haalt echt het beste uit me naar boven. sommige mensen draaiden zicht gewoon even om om te kijken wat ik aan het doen was tijdens solo's. ( en nee niet omdat het zo vreselijk klonk...)
Heb vrijdag de rackjes in elkaar geschroefd en de sounds in gesteld op de preamp en de g-force (10 basis sounds...) ben helemaal gelukkig! werkte helemaal goed. het enigste wat ik bij moest regelen was het volume van de drive kanalen. dat stond iets te zacht en de treble van het 2e kanaal was wat te laag... verder in 1 keer een super sound! ben er helemaal happy mee!
http://img525.imageshack.us/img525/4...ckjepuhho1.jpg
Nocki, hoe vind je nou de CAE 3+ in vergelijking met de VHT GP3 en de Mesa TriAxis? Qua dynamiek, sounds, etc.
Hoi,
nu ik m een tijdje heb moet ik zeggen dat ik nog nooit een amp heb gehad die doet wat deze doet. Kwa klank niets bijzonders. Maar de maniet waarop hij op je spel reageerd maakt de klank onder geschikt.
Tis een amp die metal klink als je dat sppelt en roky klinkt met dezelfde settings. op de lage snaren het je een korrelige od op de hoge bij een solo heb je die sdmooth tone van boogie. maar dan kwa reactie op je spel 10x beter... ook heb ik bij veel rack gear het idee dat de combi poweramp en preamp wat wringt en bij de cae totraal niet. het is gewoon goed en echt. komt geweldig door de mix.
clean is hemels!!! speel er met dezelfde settings alles op. Funky doet ie goed maar ook jazzy warm. Nooit wordt ie schel of ozo.... super preamp...
Nu nog een goede poweramp vinden...
Om daar ook nog even op in te gaan:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skyth
De basis van de CAE is al gelijk in orde. overzichtelijk en snel in te stellen. De Gp3 en Triaxis missen dat. GP3 is een hele fijne preamp maar valt buiten de boot als we vergelijken kwa reactie op je spel.
Gp3 heeft meer gain en is voor de metal head een betere keuze! maar de Gp3 heeft een eigen sound die je wel kan aanpassen en zowel korrelig als smooth kan laten klinken (eq is belangrijk als overal setting die je bij alle overdrives gewoon aan meot hebben. niet als bij de boogie alleen bij de od in V voor metal). Maar het blijft de GP3. de CAE heeft daar natuurlijk ook last van dat het altijd een GP3 blijft maar op 1 kanaal met 1 setting kan je gewoon veel meer stijlen overtuigend spelen.
De triaxis is bij mijn helaas altijd een verliezer geweest. de knopjes en de menu's zijn voor mijn gewoon ronduit rampzalig in gebruik.
Wil je tijdens het spelen (zeker als je nog aan het instellen bent als je m net hebt) een volume aanpassen en bewaren dan duurt dat enorm lang voor je alle menus door bent. en ook nog op de juiste plaats opslaan zonder per ongeluk wat te verzieken.
De triaxis was meerdere preamps en uit eindelijk meer van hetzelfde. Steeds dezelfde sounds die absoluut goed zijn maar voor mij was het enige voordeel de 1HE ruimte die hij in nam. kwa dynamiek vond ik de triaxis alleen redelijk op volume maar niet op huiskamer niveau...
De CAE komt ook het beste door de mix heen. Heb al heel lang dat door de mix komen geen probleem is maar dit gaat weer een stapje verder.
Als je de CAE voor het eest hoort dan ben je vats teleurgesteld maar hoor je m live en leer je luisteren en kan je de amp laten doen wat je wilt dat doet ie het fantastisch!
IUk heb in het begine echt wel verkeerd gedraait en verkeerde dingen gedaan. dat is ook heel makkelijk maar uiteindelijk is tie zn geld meer dan waard! super amp!
En nu weerr zoeken naar de juiste poweramp!