hij is kleuterproof dus ja :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Printable View
hij is kleuterproof dus ja :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Euh, yep...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
Ik sta morgen op het station in Utrecht, dan kunnen we daar gelijk oversteken. Je kunt me herkennen aan een roos in mijn knoopgat en een olifant op mijn hoofd.....
Oftewel, je hebt PM
Ben ik even blij. Heb vandaag net mijn Korg DT-10BR uit de states ontvangen.
Splinternieuw met gratis Patchkabel voor een luttele 50 eurootjes incl. verzending. Belastingen hoefde ik niet te betalen.
Interessant!
Ik heb zelf een tijd lang een TU-2 gebruikt, helemaal top alleen merkte ik dat ie wat van mijn basis-signaal afsnoepte. Plaats voor een A/B kastje heb ik niet in mijn pedalboard.
De Korg Pitchblack leek mij de oplossing maar ik zie dat ie hier niet wordt aangeraden...
Dus...welke eisen stel ik aan een tuner:
* True Bypass (dus de TU-2 valt VOOR MIJ af)
* Duidelijke Led's ook in daglicht (Korg pitchblack is te onduidelijk in daglicht????)
* Compact formaat
* Alternatieve stemmingen duidelijk kunnen aangeven (en niet met een klein puntje ergens in de hoek,(Korg DT10) da's niet duidelijk genoeg)
*Precies zijn (duh)
Welk pedaal voldoet volgens jullie aan deze eisen-lijst???
http://www.turbo-tuner.com/
http://www.turbo-tuner.com/images/st2-249h.jpg
ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit, kijk eens naar de specs en het formaat! Ik ben benieuwd naar praktijk ervaringen, maar volgens mij heeft niemand in Nederland er eentje...
Heb nu een TU2 en die bevalt me op alle fronten zeer goed, behalve de bypass dan. Hij zit dan ook niet in mijn signaalketen. Nu ontstemt mijn gitaar praktisch niet, dus stem ik alleen voor het spelen en misschien een keer tussendoor, maar dan plug ik wel even om. Met dat in mijn achterhoofd denk ik aan een volumepedaal met tuner out als oplossing, maar de volumepedalen die ik heb geprobeerd zijn ook tonesuckers, tenzij je naar de duurdere modellen gaat. Koop je een a/b box, dan kun je net zo goed die turbo-tuner gaan halen.
De planet waves is niet betrouwbaar weet ik uit ervaring.
De korg DT-10 vind ik te groot. ;-)
@ Don Olivier: de buffer in de DT-10 is goed genoeg, en de voordelen van de Pitchblack (true bypass) wegen niet op tegen de slechte afleesbaarheid. In daglicht ga je er echt niks meer van zien.
Dan mijn bevindingen:
Boss TU-2 (€89):
Bekend pedaal, werkt goed, is ook goed afleesbaar, maar door het harde verspringen van het lampje weet je niet of je er net onder of net boven zit. Nauwkeurigheid zit wel goed, al hadden we wel een extra stemrondje nodig (heeft waarschijnlijk te maken met de gitaar, kwam nieuw uit het rek en de TU-2 was het eerste pedaal wat we testten. Later ging het stemmen ook makkelijker).
Korg DT-10 (€79):
Net een stapje beter afleesbaar dan de Boss, met name het schermpje met de letter (of nummer van de snaar). Het ziet er allemaal net even wat helderder uit. En het grootste voordeel t.o.v. de Boss is dat deze ledjes niet verspringen maar “verschuiven”. Als je iets off tune bent, gaat het lampje ernaast flauw branden. Dat werkt in de praktijk net effe handiger. Nauwkeurigheid is super. Ook ziet ie er goed stevig uit, helaas wel wat groot.
Korg Pitchblack (€69?):
Veel van verwacht. En daarom ook tegengevallen. Ten eerste is de verlichting echt heel zwak. In daglicht gaat echt een probleem worden met dat ding. Ook is de verdeling minder breed dan de DT-10 (minder ledjes), en ik had het gevoel dat het groene gebied erg breed was. Waar ik bij de vorige twee tuners met een kleine draai al van het groene afweek, had deze een grotere marge. Hij bleef vrij lang groen. True bypass is leuk, maar in dit geval totaal ondergeschikt aan de nadelen.
Planet Waves CT04 (€89):
Ziet er op zich mooi uit, erg zwaar ook, en helemaal in black chrome zonder tekst. Die staan op het rubber onderop (?). Ook hier die flauwe ledjes (deze en de Pitchblack hebben oplichtende vlakjes, de andere drie echte ledjes, en die laatste zijn echt veel feller en beter afleesbaar). Iets minder flauw dan de Pitchblack, maar door de bolle plastic ring heb je echt altijd last van spiegeling, hoe je hem ook bekijkt. Nauwkeurigheid was de minste van allemaal. Ook hier een grote marge in het groene gebied en een verspringend ledje. En ook kun je maar heel slecht zien of het pedaal aan staat. D.m.v. het knipperen van het middelste segmentje van de display (waar de letters op komen te staan) kun je zien dat ie aanstaat. Echt slecht, ik heb er echt een paar seconden naar moeten zoeken, en dan was het in het donker zelfs nauwelijks te zien.
Hardwire HT-2 (€99):
Mooi degelijk pedaal. Althans, dat lijkt zo. Aanvankelijk hadden we storing van de adapter en deed ie het helemaal niet. Na alles eruit en weer aangesloten te hebben deed ie het wel weer ineens. Vaag… Pedaal is vergelijkbaar met de Boss qua nauwkeurigheid en afleesbaarheid. Ook deze had verspringende ledjes. Wel leuk van deze vind ik de blauwe indicatie-led en het blauwe center-ledje, en naast de center zit eerst nog een geel ledje, daarna komen de rode ledjes. Puur optisch, maar wel mooi.
Aldus, mijn top5:
Allereerst de Korg DT-10, IMO echt het beste pedaal wat er momenteel te koop is, en voor €80 zeker niet duur.
De Boss en de Hardwire ontlopen elkaar niet veel, maar door de opstartprobleempjes van de Hardwire en de beproefde degelijkheid van Boss, zet ik de Boss TU-2 op de tweede plaats.
De Hardwire dus op korte afstand op 3.
De Korg Pitchblack komt dankzij zijn slechte helderheid op 4.
En op grote afstand, verreweg de minste die we getest hebben, de Planet Waves.
Leuk, een tuner test, dat zie je niet veel :)
Ik verbaas me nog altijd over de klachten over de bypass van de TU2. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, en ik let er altijd op als ik een pedaal aanschaf. Mijns inziens heeft ie gewoon een heel degelijke gebufferde bypass, niks mis mee. Is dat dan exemplarisch?
Toffe test heren!
Jammer dat die pitchblack en PW tuners nogal wat min punten hebben. Deze twee vind ik kwa layout wel erg tof eruit zien. Ik dnek toch dat ik ook voor de DT10 ga. Zeker nu ik deze revieuw heb gelezen. Jammer dat het te ver weg was en ik geen vervoer had anders was ik ook gekomen met de Fender tuner en de Behringer tuner (beiden niet super maar ach, leuk om te vergelijken met de rest ;) )
Toofe revieuw heren :rockon: