eh ja lijkt me wel he... Ik doelde op serieuze fabrikanten van die rommel..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
Roy.
Printable View
eh ja lijkt me wel he... Ik doelde op serieuze fabrikanten van die rommel..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
Roy.
Lol.. Ik mag jou.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Grt Roy!
Het gaat niet om uitzien, dat is niet de reden. Als je je geluid vindt in een strat, maar geen Fender USA kan veroorloven, is een niet-Fender strat wel een optie. Of mag je dan gewoon geen strat spelen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ach ja, een goede discussie is altijd leuk! :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
Tuurlijk mag je dan een Strat kopen. Maar een Squier met Fender USA decal verkopen (dus als Fender USA) mag niet. Ik heb niks tegen Chinese Les Pauls of Strats of Tele's of wat voor vormen dan ook, zolang ze hun eigen merkje er maar opplakken, en zich niet duurder voordoen dan dat ze zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Mee eens, dat had ik verkeerd begrepen. Eerlijkheid voor alles, ik plak ook geen Fender merkjes op niet-fenders.
ik begrijp nog steeds niet waarom iemand een mogelijke flutgitaar uit China laat importeren, terwijl je in Nederland Jay Sound-gitaren gewoon bij de Blokker kunt kopen...
en dat terwijl al duidelijk is dat het illegaal is om hier in te voeren.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen lopen te zeiken over het feit dat ik benieuwd ben naar de kwaliteit.
Tja.. als je zoiets post, kun je dit soort reacties verwachten.. Ik bedoel, ieder zn mening toch? Als jij dat ding wil bestellen doe je dat lekker. Maar ik begrijp de algemene mening hier wel hoor denk ik.
Roy.
Vreemde discussie hier soms...
Er zijn een aantal gerespecteerde LP spelers op dit forum die ook zo'n Musoland achtig ding hebben laten overkomen. En daar hoor je niemand over. Als dan vervolgens wordt gezegd dat die dingen de "Epi-kwaliteit" evenaren roept iedereen boe en bah dat die Epi's eigenlijk te duur zijn (vanwege het merkje).
Ik kan me TS wel voorstellen.
Noem me 1 ander huidig merk die een vrijwel exacte lookalike op de markt brengt, incl headstock.
20 jaar geleden speelden velen op nepperts (weliswaar met bolt-on, maar uiterlijk exacte kopietjes) met een kwaliteit om te huilen, en die nog niet eens een heel klein beetje in de buurt kwamen van zo'n Chinees geval van tegenwoordig. Zo'n kopie zou destijds een revolutie/rel hebben veroorzaakt. En zijn de Gibsons van nu evenredig in kwaliteit gestegen met de exemplaren van 20 jaar terug?
OK, niet netjes om er als plagiaat fabrikant een bijna-Gibson logo op te plakken. Maar behalve die paar gitaristen die in de zaal staan die het opmerken en wellicht besmuikt moeten gniffelen bij het aanzien van zo'n neppert, zal het de overige 98% van het publiek werkelijk aan hun reet roesten.
Overigens een 2e hands Epi LP standard voor 200-250 euro is een leuk mazzeltje, maar zeker geen gangbare prijs. (al zijn de nieuwe Epi's de laatste tijd vrijwel overal in prijs gezakt wat natuurlijk zijn weerslag heeft op de 2 hands prijs)