Ik ben ook volledig tegen solder free, mijn George L pluggen a 100 euro heb ik indertijd zelfs uit pure frustratie maar bij de vuilnis gekieperd, gelukkig kan je bij Lava ook pluggen krijgen die je gewoon kan solderen.
Printable View
Ik heb ook George L pluggen en kabels gehad en ook weggedaan. Maar de waarheid gebied te zeggen dat ik waarschijnlijk het verkeerde type kabel van George L heb gehad en erger, dat dat bij veel muziekwinkels ook gewoon zo verkocht wordt als geschikt voor patchkabel. Desalniettemin, Lava is echt wel soepeler en blijft mijns inziens daarom beter zitten als het eenmaal ook goed zit. Lava en George L is sowieso slecht met elkaar te vergelijken. Er zijn er ook die vanuit eigen ervaring zeggen dat George L prima blijft zitten. Moet gezegd worden dat ik George L wel goed vond klinken en dat het verschil met kant-en-klare patchkabels van verschillende merken best groot was. Ik heb het ook niet meer zo op George L, maar dat zou best wel 's aan de gebruiker kunnen liggen. Evenals met Lava (sorry Henri;)). Groot nadeel van Lava vind ik wel dat het met de hand bijna niet aan te draaien is, tenzij je groot, groen en lelijk wordt. Helaas houdt het bij mij op bij lelijk en als ik zo om me heen kijk bij het meeste gitaristenvolk.:soinnocent:
Ja, handige apen, dat dacht ik al. :p :D
Ik gebruikte twee tangetjes om de pluggen aan te draaien. Kwaad kijken hielp wel iets, was mijn indruk.
Ik ben ook geen onhandig persoon, of aap zoals je wilt, maar die solderfree Lava-meuk kreeg ik niet storingsvrij.
Ik heb het spul nog liggen, zal ik tzt wel 's op MP zetten.
Ja dat is een Pedaltrain 2.
En leuke discussie aangaande kabels ineens :D. je hebt wel een punt Brum; met zo'n dure verzameling pedalen wil ik niet besparen op de bekabeling. Had inderdaad ook al zitten kijken naar solderfree plugs omdat ik simpelweg niet kan solderen (al zal dat wel eenvoudig te leren zijn) en ook omdat ik dan de lengte op maat kan maken. Nadeel van zo'n 'plank' is dat je de kabels niet helemaal lekker kan wegwerken zoals bij een pedaltrain.
Hier ook meer dan 8 jaar George l in gebruik zonder enig probleem.
Aandachtspunt bij deze kabel is dat je hem haaks moet snijden, niet knippen.
Daarna die moeren van de haakse plug stevig vastdraaien, en het komt bij mij niet meer los. Heb wel meer vertrouwen in de haakse dan in de rechte pluggen, maar dat is nergens op gebaseerd.
Ik gebruik al een aantal jaar Lava solderless zonder problemen. Ik stap voor mijn nieuwe board wel over naar Evidence audio SIS monorail solderless omdat de pluggen gewoon kleiner zijn zodat ik het compacter kan houden.