Shit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Ik zal kijken of ik die paar onderdelen nog los krijg, anders ga ik voor P2P/experimenteerprint.
Printable View
Shit.Citaat:
Ik zal kijken of ik die paar onderdelen nog los krijg, anders ga ik voor P2P/experimenteerprint.
Spiritus werkt ook prima.Citaat:
En verder,
Iemand hier wel eens van Flux gehoord?
http://www1.nl2.conrad.com/m/NL/8000..._00_BB.EPS.jpg
Maakt het soldeerleven een stuk gemakkelijker.
Flux heb ik VEEL gebruikt tijdens mn vakantie baantje, maar dan vooral bij grote IC's, dan smeerde je gewoon een hele rij pootjes in en dan kon je in 1 beweging alle pootjes solderen, erg handig bij IC's met meer als honderd miniscule pootjes :cooler:
Dat schoonmaken van het koper, is dat ook gebruikelijk bij expirimenteer printjes?
Joris het spijt me!!!!
zou wasbenzine ook werken?
Caustic Soda (gootsteenontstopper) ofwel het spul dat je gebruikt hebt om de fotoprint te ontwikkelen (na het belichten) Of een heel fijn schuurpapiertje (voorzichtig) of JIF kan helpen.Citaat:
Wasbenzine bij mijn weten niet. Maar proberen kan natuurlijk.
Ik kom net tot de ontdekking dat het printje niet overeen komt met het meest recente ontwerp van Aad.
Om het mezelf makkelijk te maken haal ik morgen een experimenteer printje en gebruik die om de onderdelen op te zetten en soldeer dan alle pootjes van de onderdelen P2P op het plaatje. Behuizing is groot genoeg voor zo'n aanpak. Massapootjes houd ik lang, doe er een tweede printplaat onder waardoor ik de massa pootjes heen steek en soldeer die allemaal aan elkaar.
hoezo dat komt niet overeen??
is het verschil groot?
toch maar eens aan KP zijn oren trekken dan
Zit toch wel een klein beetje verschil in bij de voeding en de 20klin potmeter.Citaat:
kan je dat niet zelf aanpasse? ik heb het nog niet bekeken, maar met een schuurpapiertje en soldeertin is toch al veel mogenlijk
Jawel hoor, maar ik weet precies hoe dat bij mijn gaat: oud printje, nieuw schema, draadjes leggen, ergens een klein foutje, en het dan nooit meer terug kunnen vinden.Citaat:
Ik neem gewoon een gaatjes print. De tekening van Aad met de componenten voor een logische plek en ga de hele zooi P2P verbinden.