Heb voor de bridge pickup de VEH brown noise genomen, en voor de neck een fat pat.. als het zover is meld ik het wel!
Printable View
Heb voor de bridge pickup de VEH brown noise genomen, en voor de neck een fat pat.. als het zover is meld ik het wel!
Ik ben erg tevreden over de fat pat in de neck positie van mijn ibanez. Lekker solo-geluid met wat gain.
ok cool! ben benieuwd..
Was niet echt onder de indruk van de veh in mijn strat, erg modderig. De prijs is goed maar je krijgt wel waar je voor betaald vaak.
@allochthomas: mee eens... de crunchy PAT is een stuk beter in een LP.
ik wil even mijn eigen ervaring posten mbt wat elementen.
Ik heb een half jaar geleden een element gehybridised, in een gitaar gezet, en compleet vergeten wat ik gedaan heb, en waar het in zat. Ik was in de veronderstelling dat het een JB was...maar hij klinkt warmer, ronkender en dieper dan een JB. ik haal de gitaar uit elkaar, en wat blijkt? het is een PATB2 spoel en de schroef-spoel van een bluesbucker! :???: de magneten zijn helemaal maf; ik heb blijkbaar gekozen voor 2 halfsized ceramische magneten, aan weerszijden van de bluesbuckerspoel, en om het nog gekker te maken heb ik gekozen voor hex polepieces in plaats van gewone polepieces. Toch werkt het ongelooflijk goed. het is bijna de (perfecte) tussenweg tussen de bite van een JB en de brul van een superdistortion. het element ziet er niet uit, en heeft echt een kap nodig om er acceptabel uit te zien, maar die sound is echt uitzonderlijk.
Even een high-jack over pots.
Opschuren, soldeerbout zo heet mogelijk, maar dan aan de zijkant of aan de onderkant solderen? Wat is veiliger voor de pot?
ik denk dat de zijkant het best is. maar goed, ik heb ook nog nooit een pot om zeep geholpen...
Nog nooit een pot gefrituurd, meestal aan de onderkant, ik vind dat gewoon het lekkerste grote oppervlak om soldeer op te laten uitvloeien. Een pot kan echt een hoop hebben.
behalve een dikke lelijke pot op een pot...dan is de pot kapot.:)
Did it... een pot kapot gekregen met een soldeerbout.:chicken: Je moet nu ook weer niet te lang met een soldeerbout op zo'n ding zitten kloten ben ik achter gekomen.