Moeilijk om een top 10 lijstje te maken bij het aanzicht van zoveel moois. Er zijn zat gitaren die niet in mijn lijst terecht zijn gekomen, maar waar ik evenzogoed van kan zitten kwijlen uit pure begeerte.
Enfin, genoeg geluld. Mijn lijst, aflopend van ongelofelijk mooi tot net een ietsiepietsie minder ongelofelijk mooi:
Endatteme... :cooler:
- 10pt - Schizo910 - Nummer 1, 2 en 3 zijn i.m.o. allen even mooi. Deze heb ik bovenaan gezet, vanwege de unieke finish.
- 09pt - ricktekent - Het vlaggenschip van Gretsch, liefde op het eerste gezicht.
- 08pt - Les Paul R8 - Even schitterend al nummer 1 en 2, maar voor mij persoonlijk net iets minder begeerlijk, daar ik zelf ook een hele mooie ES bezit.
- 07pt - jonesd - De oerplank. En nog immer behorend tot de absolute top, zowel qua tone, looks als veelzijdigheid.
- 06pt - Veekeren - De afwerking van deze Les Paul is zo adembenemend mooi, dat ze zelfs mijn immuniteit voor Les Pauls weet weg te vagen.
- 05pt - Luca P - Sexy big mama. Deze schoonheid roept prettige gevoelens van nostalgie bij me op.
- 04pt - Orgasmocaster - Zo smakelijk zie je ze maar zelden. De Vermeer onder de 'telecasters'.
- 03pt - barno - Grote bewondering voor het vakmanschap en zeer veel respect voor het eigenwijze ontwerp!
- 02pt - marter544 - Afwijkend, nieuw en TOCH een schitterende verschijning met een vertrouwde uitstraling.
- 01pt - Dirkdewaard - Gewoon een prachtige ES 335. Haalt slechts 1 punt, daar ik zelf een soortgelijke gitaar bezit.