paar foto's?
Printable View
paar foto's?
Was ze vergeten.
Staan er nu bij.
Ja ik denk ook dat het een standaard is. Een 60's heeft geen skunk stripe en ik denk dat die van Rubanoz dat wel heeft en een 60's heeft de afstelling van de halspen aan de hiel zijde ipv bij de kop. En, maar dat kan ook komen omdat het een naderhand gemonteerde slagplaat is, een 60's heeft de schroeft bij de middelste pickup meer centraal tussen de hals en midden pickup in. Persoonlijk denk ik dat je hiermee beter af bent dan een classic series. Zo heel veel verschil zit er verder niet tussen, ahtans niet wat veel verschil gaat maken op het geluid, maar de classics kosten vaak wel een hele duit meer.
Mijn stratje:
Fender American Vintage Re-issue 1957 in Ice Blue.
Erg fijn stratje en de reden dat mijn USA Std. te koop staat:soinnocent:
Foto's:
http://i830.photobucket.com/albums/z...ps0c89530e.jpg
http://i830.photobucket.com/albums/z...ps63d28c2b.jpg
Had Fender in 1957 Ice Blue dan?
Custom color, misschien Lex? Maar naar mijn weten had je in de 50s alleen sunburst strats, misschien candy Apple red zoals the shadows?
Shadows was toch fiesta red?
Daarnaast zijn er heel veel custom colours geweest, ook al in de 50 Ies.
Zwart komt naast fiesta red het eerst bij mij in gedachten.
Was die strat van clapton, blackie, niet een 57?
Maar ice blue als vintagekleur zegt me even niets.
In het begin werden ze allemaal in alle kleuren gemaakt, vanaf 90 of zo (vanaf wanneer precies mogen de echte kenners zeggen) werd dat beperkt tot zwart, wit en sunburst dacht ik, althans de AV57RI dan, de AV61RI kwam wel o.a. in rood.
Dit zal in deze kleur dus een vroege AVRI zijn, heb je hem al eens uit elkaar gehad en gekeken naar de stempels?
Het zijn altijd de standaard kleuren geweest met af en toe een custom color, Fullerton custom color reissues kwamen in LPB, black, vintage white, fiesta en candy apple, Corona voegde daar surf green, sonic blue en Mary Kay aan toe. Vanaf negentig nog meer custom colors.
Eind negentig was er een serie van sherwood green, ice blue en ocean turquoise.
Volgens mij wordt ice blue nu alleen gebruikt voor de jaguar reissue
In elk geval een erg mooie kleur vind ik! Moeten die elementen zo hoog?