idd.. voor iemand die ZO veel draden heeft.. ik vind het juist erg netjesCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Printable View
idd.. voor iemand die ZO veel draden heeft.. ik vind het juist erg netjesCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
@ Cosmos: vette shit!
@ Cosmos: Hoe bevalt die phaser? En wat voor een chorus is dat?
Oei dat zijn ook erg mooie pedalen! Ik wil ook nog eens zo'n retro chrous maar staat wel onder aan het lijstje!
Ja rommelig is misschien beetje groot woord! Zou mooi zijn als die kabels waren weggewerkt, en ik vind het altijd belangrijk dat de pedaaltjes mooi recht naast elkaar staan!
Tja bij mij is een pedalboard een levend gebruiksmiddel en dus regelmatig onderhavig aan veranderingen. Het moet dus vooral flexibel in te delen zijn. Als je te veel werk maakt van estetische overwegingen bij de indeling ga je daar last van krijgen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
Thanks y'all!
Die phaser bevalt goed, hij is iets minder aanwezig dan ik had verwacht, maar daarom niet minder vet.
De chorus is de "originele" 12v, wat op zich irritant is (vwb adapter), maar ook niet onoverkomelijk. Ik vind hem te gek klinken, die vibrato trouwens ook, maar hij is wel snel te dik en te vet (zoals de CE-1 ook is, het is nl. een remake van de CE-1).
Ik vind Retro-sonic erg goed én betaalbaar. Ik heb beide pedalen van de "scratch & dent" serie, oftewel afgekeurde exemplaren. Dat is in mijn geval kleine krasjes, of een wat slechtere paintjob. Maar dat scheelt dus wel $50, dus daar lig ik niet wakker van.
Ik heb ook een Retro-Sonic phaser, en die vind ik erg goed. Ik heb de chorus ook overwogen, maar toen kwam er een Analogman bi-chorus voorbij voor een mooie prijs... :D
RM
Is die Line 6 delay modeler ook te koop? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
Nope! :) Vooralsnog heb ik nog geen problemen met de DL-4 gehad, en die meerdere presets naast elkaar + taptempo doen mij deze voorlopig nog wel even houden (vergeleken met de Memory Lane, Replica, etc.).
(volgens mij staat er trouwens wel eentje op gitaarmarkt..)
Damn.... weer niet.... :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
Er staan er zelfs twee op Marktplaats als ze er nog beide staan, maar daar zijn al bedragen op geboden waar ik met m'n gezond verstand niet bij kan. Ik zou er echt graag eentje willen hebben, maar de hype erachter begrijp ik dan weer niet.
ik zoek trouwens al een poosje naar een multiplug (daisychain) voor men 1spot, de speciale MC5 heet ie officieel.
Maar feedback utrecht heeft em al een hele poos niet meer.. en anders weet ik ook niet waar ik em zo kan scoren.. iemand ideeen? Of kan ik em ergens bestellen?
Mijn batterijen lopen hard namelijk :P
www.haargitaar.nl
www.dijkmanmuziek.nl (alkmaar vestiging heeft ze geloof ik nog)
Feedback Eindhoven heeft ze geloof ik ook nog. Je kunt ook voor een Ibanez daisy chain gaan. Dat werkt net zo goed hoor..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikt
maar de MC5 heeft volgens mij haakse pluggen, is waarsch iets netter weg te werken...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
mooi board idd, maar ik begreep de boardlogica niet echt, totdat ik de Lehle site checkte:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punt
Loop B = directe signaal (+gate)
Loop C = pre-amp fx
toch? trappen op C = wel of geen effecten, direct-in geluid..
slim, merk je het ook echt?
en vind je het geen te grote 'alles of niets' (na na na, na na na na...) keuze?
Juist:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
trappen op A = Stil stemmen
trappen op B = Direct de amp in (alleen Gate zit er nog tussen)
trappen op C = Schakelt de pre-amp fx in
Het 'alles of niets' valt bij mij wel mee. Ik speel crunch/OD/slag altijd zonder pre-amp fx, van huis uit ben ik purist :). Ik zet het pedalboard klaar voor de leadsound aan het begin van een nummer. Als ik op C trap schakel ik de fx's die ik wil in 1 keer in de loop en speel de solo's zo. Met een trap op B zijn de fx's weer weg.
Bij clean zet ik de board op de cleane sounds, met Deja'Vibe en compressor b.v... Die kan ik dan weer met een trap op B uitschakelen en b.v. op het OD kanaal van de amp een crunchy solo doen.
Dus ik gebruik het board eigenlijk alleen voor clean en solo's :)
Het enige fx wat bijna altijd aanstaat is de ML.
Jow, hebben jullie ook zoveel last van t gewicht van Showmaster?? ik heb de grote versie 48 geloof ik, met een verhoging van 10mm plaat.. uhm triplex geloof ik.. en tapijt van blokker.. die ene vierkante met rubberen onderkant.. best zwaar allemaal.. maar die case is nu loeizwaar man..
hij weegt rond de 17 kilo denk ik.. is ie bij jullie ook zwaar?? heeft iemand een andere lichtere alternatief voor die case? even groot ongeveer?
Mja sowiso, gevuld met pedalen kom ik toch ook aan een dikke 20kg ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulpower
(Als versteviging zit er een betonplex plankje in gelijmd (9mm dik))
Ik heb geen showmaster, maar inderdad een stevige plank met een flinke verzameling pedalen en een goede voeding en daarom nog eens een case tikt lekker aan ja. Die van mij is nog wel te tillen, maar niet voor een lang stuk. Daarom heb ik dan ook twee wieltjes op een hoek gemaakt plus een telescopisch handvat zodat ik de case mee kan nemen als een reiskoffertje ;)Citaat:
Bij mij brandt er ineens een lampje :P hmm idd dus bij iedereen weegt ie rond dat gewicht..Ik moet ermee naar de tram lopen.. 10 a 5 minuten lopen.. maar dan ben ik wel kapot :sCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
Ik ga ff checken of ik paar van die wielen erop kan zetten heahe..
Ik heb geen voeding.. onespot.. maar wel een verlengsnoer van 5 meter..
Die rockbags lijken mij ook wel interessant, jammer dat ze zo klein zijn.. en bestwel prijzig. Ik geloof dat ik dat hier zag, iemand had een CDcase omgebouwd tot een pedalboard.. t zag er echt vett uit.. en die case die rand zeg maar was best laag.. dus eigk hoefde je er geen verhoging in te bouwen.. dus dat scheelt ook weer die 9 of 10 mm plank als verhoging..
Hmm ik ga maares binnenkort anders ff een eigen case bouwen ofzo..
k heb nu een showamster 48 die alweer vol zit :S
Is bij mijniet als verhoging bedoeld maar als versteviging...Citaat:
Als ik op mijn wah ga staan zit ik anders onmiddellijk door de bodemplaat vrees ik ...
owja.. hmm sorry verkeerd gelezen.. ik snap em het is vrij dun ja.. maar om eerlijk te zijn vind ik 9mm best veel dan.. t scheelt weer in gewicht.. 3 a 4 mm zou voldoende moeten zijn eigenlijk..
Mja, das waar maar khad nog een overschotje liggen, vandaar.
zo; ik kan eindelijk ook eens mijn zelfgemaakt boardje posten!
Ik speel al sinds oktober 2005 met een rackje en het werd afgelopen zomer tijd om alles (ook de wah) in een kist te gooien.
Wah is truebypass gemaakt en heeft een ledje..
Behringer is omgebouwd zodat ik via midi 9volt door hem heen kan jagen..
Ik heb dus een input/output op mn board.. en een midi-in.. en die voedt de behringer en wah.
In geval van nood/niet werkende zooi, heb ik een toggle switch voor gewoon over te gaan op 220 :)
fotot's (brak fototoestel!)
http://www.mouthful.nl/Plaatjes/rig2.jpg
http://www.mouthful.nl/Plaatjes/rig3.jpg
Ok dit is mijn bordje.
http://img42.imagevenue.com/loc315/t..._122_315lo.JPG
Lief he?
Wat voor kist is dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
Lief??? Ho ff.... hier hoort iets meer uitleg bij want ik zie daar 3 kasten achter staan!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
Hoe loopt je signaal? Wat is de rest van je set-up?
Lief? Nee, gaaf board! ;)
@ nico: het is een 50x80 case van het merk Rockcase gekocht bij Thomann.
@ boss: gitaar(PlanetWaves kabel) > Masotti Blackbox > EB VP junior(tuner out naar seiko) > Badmonkey(super od-tje)> M.o.a.B. > rack (voeding is een Burkey Flatliner). Tasker/Neutrik is de bekabeling.
Signaal van pedalbordje gaat naar MPX G2 (prefx, phaser, wah, oid ) die gaat weer naar een Egnater TOL100(4x12 droog) de send van de TOL 100 gaat naar de return van de G2, en de stereo-outs van de G2 gaan naar een Marshall 8008 poweramp naar de twee 1x12's voor de wet-fx.
Met de Lexicon midicontroller regel ik de patches van de G2 en de IPS-33B harmonizert, binnen een patch kan ik de 4 kanalen van de TOL 100 switchen, maar ook delay en reverb of de IPS-33B switchen/muten.
Tis vrij simpel maar het werkt, de breakoutbox is zelf gemaakt en gaat naar een 1/2 19" aansluitpunt op mijn rackje.
De Blackbox is een aanrader je geluid wordt er echt stukken strakker en dynamischer. Van de M.o.a.B kan ik zeggen dat mijn gitaartje weer zingt, echt lekker helder met singlecoils heerlijk. En geloof het of niet die Badmonkey is echt leuk pedaaltje, lekker voor net dat beetje meer gain wat je soms kan missen, en ze kosten geen drol.
Ik dacht al dat die middelste cab er bekend uitzag, is een Egnater TOL cab?
Kheb de combo.
(Click voor grotere foto)
Fulltone Fulldrive 2
Menatone Red Snapper
Crybaby Wah (True Bypass)
MXR Phase 90
MXR Microamp
Boss TU2 Tuner
Visual Sound H2O Chorus & Delay
Carl Martin Big John Power Supply
George L Patchkabels
Klittenband van Jukebox in Boekel:)
Leuke pedalen! Hoe bevalt die Red Snapper? Wat voor geluid geeft ie?
Ik heb die Red Snapper gekocht om het drive-kanaal van de Peavey Deltablues een extra duw te geven. Daarvoor is die Red Snapper erg geschikt.
Nu gebruik ik de laatste tijd voornamelijk het cleane kanaal van de versterker met de Fulldive voor de overdrive en de boost voor de solo's. In deze combinatie klint de Snapper iets minder, het geheel wordt wat "modderig", maar de Snapper op zich is een lekker pedaaltje hoor!
Gr Roger
Nou hier dan de mijne.
Pedalboard vorige week afgemaakt, en een paar uur terug de Phase 90 binnen gekregen.
Nu ben ik dus helemaal compleet, ik hoef geen andere pedalen te hebben, dit is eigenlijk al te veel :)
Nu nog een flightcase ervoor in elkaar gaan zetten.
http://members.home.nl/castelijn/pedalboard.jpg
Ps. Dat de footswitch buiten het pedalboard staat is een bewuste keus.
Ja de 4x12 versie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
Hoe bevalt die Poly Chorus? Kun je daar beetje mee freaken? Wazige sounds?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pun
Hij bevalt heel goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
Je kunt er inderdaad echt mee freaken, is ook echt zo'n freak pedaal. Duizenden standen om mee te freaken, en maar een paar min of meer subtiele :)
Het is mijn vrije intepretatie van het Marshall pedalboard.
Ik heb het zo gemaakt, omdat ik als ik een effect aan of uit schakel niet op één been wil staan balanceren. Je kunt je hak gewoon op de vloer laten. De pedalboards die je in de winkel koopt zijn al gauw een paar centimeter hoog, zodat je dus "voetje van de vloer" moet.
Ik heb het van aluminium plaat gemaakt, zodat het niet te zwaar zou worden en met hamerslag lak afgewerkt, zodat niet elke aanvaring een lelijke kras zou opleveren. De onderkant is natuurlijk voorzien van een antislip laag.
Bevestiging van de effecten is d.m.v. klitteband. Je pakt het board met effecten en al uit je tas, prikt rechtsboven je gitaarkabel in, linksboven 1 of 2 versterkers, de netvoedingkabel en klaar is kees.
Het board is 55 cm breed, genoeg voor 5 van dit formaat pedaaltjes.
Oh en hij is nog te koop ook....
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2186.JPG
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2187.JPG
http://home.wanadoo.nl/roelhessels/IMG_2188.JPG
Hoe is die BB2 je bevallen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebulie
Is een heel mooi ding. Het is een bluesbreaker en geen heavy metal scheurding, maar wil ook wel tot een behoorlijk heftige distortion.
Mooi is ook dat hij makkelijk is in te stellen. Ik heb de guvnor en de jackhammer ook gehad en ik vond het altijd moeilijk om daar een lekker geluid uit te halen. De BB2 klinkt eigenlijk in elke afstelling goed.
Ik heb nu een Vox BritBoost met een buisje, dus de BB2 is nu te koop.