En hoe is de sound?
Printable View
En hoe is de sound?
Mooi ding. Ook met het printje gemaakt of p2p?
Sound is goed.
Wel wat ruis bij hogere distortion maar dat heb ik bij de meeste pedaaltjes.
Ik heb bijna alles op een expirimenteerprint gedaan.
http://i199.photobucket.com/albums/a...d/50620003.jpg
Dit is niet de foto zoals het uiteindelijk is geworden.
Hier zat een fout in die ik niet kon vinden dus heb ik alles over gedaan(met kortere draden).
Daar heb ik geen foto van.
Enkele dingen zitten niet op de print, zoals de weerstanden op de buis, de weerstand en condensator bij de drive potmeter en de weerstanden op de led's.
Doordat ik de behuizing al had voorzien van de potmeters en aansluitbussen had ik niet meer genoeg ruimte om alsnog het printje van Aad te gebruiken.
Alles bij elkaar heeft tussen de 50 en 60 Euro gekost.
Ik zie de fout! Dat ene rooie draadje zit los!!! :D
Krijg het niet voor elkaar om mooie soldeerverbindingen te krijgen op dat printplaatje (ontwerp van Aad). Ga dus maar een P2P oplossing toepassen met experimenteerprintplaatje.
Grrr..... 8)
Weer een paar onderdelen halen, die nu vern#$kt zijn.
Ik heb het geheel op zo'n printje gestopt. (wel wat netter afgewerkt natuurlijk, dit is een reststukje)
http://i199.photobucket.com/albums/a...50620004-1.jpg
Ik vind dit prettiger werken als een print met lange doorlopende banen.
Als je alles dicht op elkaar zet kan je het heel klein houden.
Ik weet alleen het merk niet.
Dit is volgens mij een ELEX experimenteerprint. ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricSw
Jij weet ook van alles Aad. :rockon:
Heb je ook het antwoord op mijn vraag over de voeding? :)
Nou....alles, bij lange na niet ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricSw
Denk da'k gek zou zijn (of worden).
Zo'n afwijking is niet slecht. Alle voedingsIC's hebben een bepaalde tolerantie.
Je zou een diode (silicium) zoals bijv. een 1N4148 of een 1N914, kortom een DUS (Diode Universeel Silicium) in de GND aansluiting van (waarschijnlijk) de 7812 kunnen zetten. Dat "tilt" de GND aansluiting van de 7812 met 0,6Volt (ongeveer) op. Dan zou je theoretisch dus op 11,9Volt moeten uitkomen.
Maar ja....of dat de moeite waard is???????
Ik weet hoe dat komt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
KP zei iets dat je het plaatje nog moest weken in een of nader product, ik dacht aceton, omdat er nog een laagje opzit dat diende tegen het afbijten van de koper bij het maken van t plaatje.
sorry dat ik dit nu pas zeg. ben effe niet veel op de pc geweest, en dit glad vergeten.